• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT 1675/8-78

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag är varken Aurum eller Per, men svarar ändå: Ingen president till GMTn. Den vi ser i tråden har hemmagjorda ändlänkar. Nitad Oyster, eller jubile var alternativen.

Jag kan ha fel, men tror inte det...

A
Du har fel. :)

Finns Rolex-annonser med president på 1675/8. Knappast en vanlig option då man nästan aldrig ser det.

Edit: Missade att Aurum redan svarat. Svårt att få övervlick ibland via mobilen..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Härligt. Tack. Ngra kopior på annonser att dela med dig av?
A
http://www.network54.com/Forum/2075...+GMT+on+President--Need+Help+with+Information

img_9181loev.jpg
 

john b

Rolex
Väldigt fin klocka, kul historia. Tack för att du delar med dig av det. Om länken är 18 borde den väl vara kosher. Känns långsökt att man fejkar en länk fast använder riktigt guld? Men vad vet jag? Inte van vid vintage.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tänkte om dom i sin tur lämnar den vidare och isåfall till vem? nåväl, dom svaren kommer på Onsdag.
Vad jag förstått har berströms urmakare inhouse som utför service på standardverk. Service är ju då begränsad till de verk urmakarna är utbildade för men polering är de frikostigare med. De kunde tex polera min Midas om jag velat. Men visst kan de skicka ned den till Rolex som jag gjorde med min Midas.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Vad jag förstått har berströms urmakare inhouse som utför service på standardverk. Service är ju då begränsad till de verk urmakarna är utbildade för men polering är de frikostigare med. De kunde tex polera min Midas om jag velat. Men visst kan de skicka ned den till Rolex som jag gjorde med min Midas.

Tack då vet jag, vad tror du själv om länken, om du kan våga dig på en personlig gissning?
 

Brogren

Cartier
Topp