• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT 1675/8-78

_jonte

Patek
Grymt kul, grattis! Jag ställer mig frågan vad som kan bli resultatet om denna skickas ned till Rolex? Vad gör de med länken, förutsatt att den äkta? Hur polerar de boetten? Krävs väl en lapping machine för att slipa vettiga bevels, något som Rolex har men med all sannolikhet inte Bergströms. Manuell fulpolering känns ovärdigt för ett ur av denna rang.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag trodde inte att det var möjligt att få ett sådant vrakpris på en guldrolle. Grattis!
 

Totte

Panerai
"Guldfynd" har fått en ny innebörd!!:)
Nu till det där med länken; Jag går mot strömmen, och lär väl hamna i schavotten för helgerånet jag nu uppviglar till; Om länken är kass så hade jag fått en guldsmed till smälta den och tillverka de byglar och spänne som krävs till ett NATO-band. Därefter anlita någon av forumets läderknuttar att framställa en hög läder-NATO's med 18K detaljer. Förslagsvis Svart läder, svart mocka och svart rocka? Tre byglar + spänne väger 7g så det skulle kunna bli några stycken... Det var bara en liten tokig tanke.. Annars jaga jubilée.​
Grattis till en fet klocka och en fett klipp.​
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
En 1675 som anstår 'Goldmember'!

Mäktig! Grattis! Och tack för att du bjussar på makalösa paketöppningar och klockbilder som många av oss bara kan drömma om!
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Stort grattis och mycket bra prutat! :cigar:
Om länken inte är kosher eller inte går att fixa hade det varit himmelskt med nitad guld oyster.. Annars cordovan eller hårig brun mocka - mumma!
 

ssp226

Cartier
50kkr är ett vrakpris. Gratulerar till ett riktigt bra köp! Jag skulle inte renoverat länken, den är ju i hyfsat skick tycker jag. Bär den tajt så kommer den hålla ett bra tag till. En korrekt polering behöver den dock.
 

BME

Cartier
Hoppas verkligen att allt är kosher för det är en smutt dinka du lagt beslag på där! :)
Gratulerar å det ödmjukaste!
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jag antar att även om länken är bortom räddning och du säljer den som skrotguld, så har du en "head only" till ett kanonpris.

Grattis!:)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Fet... Grym, men byt ut länken till president eller sälj länken och köp brunt mocka/cordovan så får du ned kostnaden lite på köpet. Ett head only för ca 40 är ju bra... Sen kommer väl servicekostnaden men den är ju en fjärt i jämförelse.
 
Topp