• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT 1675 eller Submariner

rekacj

Omega
2-Faktor
Man får ju betala efter grad av galenskap, en helt original, opolerad, en ägare etc får man ju betala helt andra pengar för. Gick väl en på kaplans senast betydligt dyrare. Jag tror nog du gör en helt okej affär, särskilt om du slipper tull. Om klockan känns rätt för dig så kör.


Tack för ditt svar, tänker på ungefär samma sätt!

Blir väl en paketöppning om några dagar!
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Köper du den för att du gillar den eller för att den passar din budget?


Jag gillar den!
Är ute efter jubilee länk samt 1675 ref. Gillar att den är lite sliten, en service kommer göras senare.
Vill egentligen ha pepsi men har också funderat på att ha en svartring, så får köpa till en pepsi senare bara.
Såklart spelar priset roll också, men mest är det för att jag gillar klockan.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Klart dom går att jämföra!? Jag menade dock inte att den ena eller andra var ett sämre/bättre köp utan mer att det finns olika nivåer och ska man upp till riktiga toppen så är det ännu mer pengar det handlar om.

99% av befolkningen tycker ju vi är idioter som köper en gammal klocka från början , visste de dessutom vad vi betalade så ...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Väcker liv i tråden igen, har mer eller mindre gjort klart med en säljare för denna:
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=379328

Hört mycket bra om säljaren och tänkte mest kolla om detta känns som ett vettigt alternativ?

Tack för alla svar jag kan få :)
Som vanligt med vintage beror det ju på hur petig du är. Minutvisaren ser ju lite tråkig ut.
Edit: Sen är ju frågan om du bryr dig att tavlan är bytt. Skönt med ett urverk som verkar må bra däremot och gött pris.
 

rekacj

Omega
2-Faktor
image.jpg


Såhär blev det till slut.

Köpte den jag länkade ovan men tog ett bra tag innan den kom pga problem med Swedbank...

Mer än nöjd nu iallafall :)
 

Marquise

Omega
Har intresserat mig för båda jag också, dock blir det nog GMTn då Suben ser lika hög ut som den är bred på min lilla handled.

edit: såg inte du gjort ditt val, grattis!
 
Topp