• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex GMT 16750, -86/-87, Prisbumb

Mich LS

Omega
Hej KS!
Nu är det dags att släppa taget om min GMT 16750 då jag har börjat samla på mig mer klockor än vad jag kan bära. Fick den i en bytesaffär av en ärad medlem från forumet, sen 1 år tillbaka eller något.
Enligt nr. så borde den ligga mellan årtalet -86 till -87, men mer åt -86 på skalan, om vi ska vara petiga.
Jag hämtade nyligen (15-07-03) ut den från en komplett genomgång där det byttes alla möjliga grejer (se bild), så verket borde må som det ska. Om inte, så är det garanti för det 2 år framöver. Har inte hunnit använda den så mycket efter uthämtning för att kunna verifiera allt, tyvärr, men det jag har märkt är att den tickar på och håller tiden väl inom ramarna.

Det som ingår: Inner- och ytterbox med någon "bok". Cert finns inte. Både jubileé-, oysterlänk samt (!) ett mockaband från hodinkee kommer med.
I servicen så byttes det även visare, vilket gör att det blir en liten patina-skillnad, på gott och ont. Men de gamla som satt innan följer också med.

Några cons, som inte fås med på bild, jag gärna skulle vilja påpeka innan jag släpper lös er till de annars repiga bilderna:
-Urtavlan har lätta släpspår på vänstra sidan från den tidigare timvisaren som kan synas ur vissa vinklar. Om man gör en riktig kraftansträngning, i bra ljus, så kan man antyda små, små "fläckar" som dyker upp på tavlan. Det kanske är vanligt, jag vet ej.
-Ändlänkarna på oysterbandet har jag en gång i tiden hållit på och meckat med, så de är inte helt som sig ska vara, så att säga. De är med andra ord lite "krokiga" på undersidan, men de funkar ju och jag tycker nog att det inte syns från ovansidan.

Pris hade jag tänkt mig 42 500 kr (tidigare 44´), inkl värdefrakt.
Det kan även lösas f2f i Stockholm (ingen retur då). Vid frakt så finns det möjlighet till retur (i samma skick) inom 24h om ej som beskrivet eller d.y. (även bilder är en form av beskrivning)
Referenser från forumet finns.

Min kamera är fruktansvärt dålig och repig, så ursäkta bilderna :bag:
Edit: Nya bilder tagna
gmtmich.jpg
Wd39tTs.jpg
dxA7ru3.jpg
bjFbbWX.jpg
WsMIMT9.jpg
jlx950m.jpg
6c9QaUW.jpg
KCC8m3P.jpg
 

Bilagor

  • IMG_2267.JPG
    IMG_2267.JPG
    178.5 KB · Visningar: 1,478
  • IMG_2269.JPG
    IMG_2269.JPG
    169.5 KB · Visningar: 1,471
  • IMG_2270.JPG
    IMG_2270.JPG
    160.8 KB · Visningar: 1,458
  • IMG_2271.JPG
    IMG_2271.JPG
    152.1 KB · Visningar: 1,465
Senast ändrad:
Topp