Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Rolex GMT -87

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Asplund, 12 juni 2013.

1. Asplund
    Trådstartare

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Jag har äntligen bestämt mig för att hitta min årsklocka (läs: keeper för livet)

Jag förstår att denna post är ett longshot men varför inte pröva lyckan :angel:

Jag söker alltså en 16750 från 1987 på Jubilé (allt ska vara original ingen servicetavla etc.) får inte vara sönderpolerad heller.

+ Cert & box etc.
    + Pepsi
    + Matt & målad tavla

Har ni några förslag får ni gärna posta dem eller PMa mig!

Tack på förhand.

/Asplund

Criss Cross, Seikoman87 och Rille gillar detta.
  2. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Ohh.. Good choice!

Aquaracer2 och Asplund gillar detta.
  3. calzone

calzone Biskop

En till 87:a trevligt :D, Hoppas du hittar en. Skriv gärna vad du har för budget med.

Asplund gillar detta.
  4. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Personligen gillar jag inte att skriva ut budget, då är det oftast någon som vill ta ett lite högre pris än vad dem tänkt från början, om dem ser att budgeten är högre.. Fast det kanske är jag som är paranoid :)

Asplund gillar detta.
  5. Asplund
    Trådstartare

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Budget: 30 - 60 k beroende på objekt :p

Så, nu kan de skriva högre om de vill men det betyder inte att jag tar det :D

Seikoman87 och Donkii gillar detta.
  6. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Ett varnande finger är att vara extremt noggrann i denna affär! En matt tavla i en 16750 tillverkad -87 finns visserligen men jag tror nog att vi kan räkna de äkta i världen till extremt få och i behov av originalpapper osv för att kännas tryggt. De började ju byta ut mot wg redan 83/84. En matt som är såld -87 blir nog lättare än att hitta en tillverkad -87.
    Sorry för kladd, ville bara uppmana till största försiktighet när det gäller såna här ex som ligger utanför de generella teorierna om serier så att du inte åker på en med utbytt tavla, även om vad som helst kan hända med rolex produktionsserier :)

Lycka till i sökandet!!

Asplund och Aquaracer2 gillar detta.
  7. Asplund
    Trådstartare

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Förstår det, därför har jag tagit lite hjälp ;)

Sjöö Sandström Royal Straps