• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Rolex Gmt Insert's

Robi74

Omega
Vi kan ta alla chit chat i pm. Jag försöker kränga 2st inserts till så gott som gratis, så låt mig göra det i fred, tack!
 

Ricrob

Patek
Jag vill helst inte in och kladda och röra i den här soppan men jag kan inte låta bli längre!

Sluta för i helvete att vimsa runt om vad som säljs och håll dig/er till fakta eller var tydlig med att ngt är oklart och framför allt, sluta köra med den här flashback-stilen och spela vass hit och dit! Förra gången du hotade folk till höger och vänster slutade det med en pudel och skamvrån, lär dig/er utav det. Det här gäller inte bara dig Robi74 utan flera andra som på sista tiden börjat nöta rejält på den sköna stämning som varit och är KS kännetecken.
Det här är ingen "ryggdunka-frimurar" harang, utan en vädjan om att höja standarden generellt.

I all välmening,
Rickard
 

Ministern

Founder
2-Faktor
16750 insert har blå baksida, punkt!


C0E75F69-FA4F-4091-9064-2130D2B6E218-2397-0000020A9144C410_zps852eca6b.jpg


00321EC7-2F26-4367-BD54-190752C9CA98-2397-0000020AA08A0FA9_zpsa917df7d.jpg
 

DrDre

Patek
16750 insert har blå baksida, punkt!


C0E75F69-FA4F-4091-9064-2130D2B6E218-2397-0000020A9144C410_zps852eca6b.jpg


00321EC7-2F26-4367-BD54-190752C9CA98-2397-0000020AA08A0FA9_zpsa917df7d.jpg

Precis vad jag har fått för mig också, dvs att 1675 har röd baksida och 16750 har blå. Det jag var ute efter, innan det här kaoset, var alltså en med röd baksidan.

F.ö. kanske det är dags att ta ett djupt andetag, alla inblandade, och sedan ta det lite lugnt och varva ned lite. Det är ju ett inset för en 500-hundring (vilket är ett bra pris) vi pratar om och vi är ju här av bara en enda anledning. Att ha roligt.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Precis vad jag har fått för mig också, dvs att 1675 har röd baksida och 16750 har blå. Det jag var ute efter, innan det här kaoset, var alltså en med röd baksidan.

F.ö. kanske det är dags att ta ett djupt andetag, alla inblandade, och sedan ta det lite lugnt och varva ned lite. Det är ju ett inset för en 500-hundring (vilket är ett bra pris) vi pratar om och vi är ju här av bara en enda anledning. Att ha roligt.
Vad menade du i ditt tidigare inlägg, med att de är målade viceversa? Jag hänger inte riktigt med? En fråga i rent utbildningssyfte.
 

DrDre

Patek
Vad menade du i ditt tidigare inlägg, med att de är målade viceversa? Jag hänger inte riktigt med? En fråga i rent utbildningssyfte.

Nu tillhör jag inte de riktiga tabellbitarna, så jag är ju inte riktigt rätt man att tala om hur saker ska vara när det gäller vintage rolex. Men jag har fått för mig att original så hade 1675 ett bezel insert som är grundfärgat i rött och att sedan är den blå delen färgad på ovansidan. Dvs som denna: http://www.ebay.com/itm/Vintage-Gen...622?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27d2f82a26

På 16750 så är det tvärtom, dvs grundfärgen är blå och det röda är "målat" ovanpå, dvs som Spencer visar ovan. Men återigen, jag är ingen expert på vintage rolex så rätt mig gärna.
 

David

Bödeln
Men jag har fått för mig att original så hade 1675 ett bezel insert som är grundfärgat i rött och att sedan är den blå delen färgad på ovansidan.

Mot slutet av 70-talet hade 1675 fått blå grundfärg, dvs äldre 1675 har röd grundfärg, nyare blå och alla 16750 blå.

EDIT: Vad sägs om att döpa om den här tråden och flytta den till Diskussion, eller slå ihop med 1675-tråden, daviden?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Mot slutet av 70-talet hade 1675 fått blå grundfärg, dvs äldre 1675 har röd grundfärg, nyare blå och alla 16750 blå.

EDIT: Vad sägs om att döpa om den här tråden och flytta den till Diskussion, eller slå ihop med 1675-tråden, daviden?
Ok, tack, nu fattar t.o.m. jag :) Den givna följdfrågan blir då om det är någon skillnad på de nya (blåa i grunden från sent 70-tal) 1675-inserten och 16750-inserten, eller om de är samma, lika?

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

DrDre

Patek
Ok, tack, nu fattar t.o.m. jag :) Den givna följdfrågan blir då om det är någon skillnad på de nya (blåa i grunden från sent 70-tal) 1675-inserten och 16750-inserten, eller om de är samma, lika?

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Det är samma storlek så man kan byta mellan dem och när de är nya så ser de likadana ut (i stort sett i alla fall). Men jag har fått intrycket att de bleks lite annorlunda. De med blå baksida tenderar att få den röda att blekas ganska mkt medan den blå bleks mindre. Med röd baksida verkar det vara tvärtom, dvs den blå delen bleks mer.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det är samma storlek så man kan byta mellan dem och när de är nya så ser de likadana ut (i stort sett i alla fall). Men jag har fått intrycket att de bleks lite annorlunda. De med blå baksida tenderar att få den röda att blekas ganska mkt medan den blå bleks mindre. Med röd baksida verkar det vara tvärtom, dvs den blå delen bleks mer.
:confused:
 

DrDre

Patek
Här kan du se hur de bezelinserts med blåbaksida tenderar att blekas, dvs den påmålade röda delen bleks ganska mkt medan den blå bleks betydligt mindre:

http://www.google.de/imgres?q=bezel...43&start=54&ndsp=30&ved=1t:429,r:78,s:0,i:322

När du har en röd basfärg som på 1675, så tenderar den blå att blekas betydligt mer.

Jag har en 16750 ring till min 1675:a (dvs den här blå på baksidan när den i orginal ska vara röd). Det spelar egentligen ingen större roll då den inte är blekt, men det var därför jag var intresserad av en 1675 ring istället.
 
Topp