• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex gmt master 1675 i originalskick

B62

Panerai
Hej alla på forumet.
Så här ligger det till.
Är sugen på att köpa mig en årsklocka av modell Rolex gmt master 1675,år1962.Då jag är petig av mig och vill endast ha en klocka i originalskick.Ej ngn som man har bytt ut tavla,visare bezel mm på.Vad bör jag tänka på vid köp.Tar tacksamt emot råd.stort tack på förhand.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Du får vara beredd på att slanta upp och enklast är nog att köpa från erkända handlare som hqmilton.com eller sheartime.com.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
En NOS 1675 från 1962... Då är vi rätt långt norr om 100 lök va?
 

B62

Panerai
Nu sätter ni mig på pottan!!
vad är NOS?
Med p&b?
Förstår att toppex kostar!!
Vad är då bäst att antingen köpa 62:a med en del "utbytta servicedelar" till ett lägre pris eller typ gå upp till 1965-1968 årsmodell??
Vad hade ni gjort?
Faan att allt ska vara så jävla dyrt!!
Mer tips tack:)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nu sätter ni mig på pottan!!
vad är NOS?
Med p&b?
Förstår att toppex kostar!!
Vad är då bäst att antingen köpa 62:a med en del "utbytta servicedelar" till ett lägre pris eller typ gå upp till 1965-1968 årsmodell??
Vad hade ni gjort?
Faan att allt ska vara så jävla dyrt!!
Mer tips tack:)
Börja med att läsa på. Tar en stund, och finns oftast inga genvägar.

Eller så mailar du sheartime, och litar helt och hållet på honom. Men då är det en förutsättning att du betalar vad han vill ha, och inte jiddrar. :)
 

B62

Panerai
Ok!
Tack för info!
Såg denna 70:a på sidan.
image.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu sätter ni mig på pottan!!
vad är NOS?
Med p&b?
Förstår att toppex kostar!!
Vad är då bäst att antingen köpa 62:a med en del "utbytta servicedelar" till ett lägre pris eller typ gå upp till 1965-1968 årsmodell??
Vad hade ni gjort?
Faan att allt ska vara så jävla dyrt!!
Mer tips tack:)
Tyvärr är ju prisbilden på gamla sportrolex inte så snäll mot plånboken. Du skriver att du vill hitta ett toppexemplar och dessa kostar förstås extramycket. B&p står för originalbox och certifikat (papper) som följde med klockan vid nyköp. Väldigt sällsynt att detta finns kvar på en -62. NOS står för New Old Stock. Alltså oanvänt/osålt gammalt butikslager.
 

B62

Panerai
image.jpg
Såg denna 62:a på ebay för 84k.
Men där är väl både tavlan,visarna och bezeln utbytta?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
image.jpg
Såg denna 62:a på ebay för 84k.
Men där är väl både tavlan,visarna och bezeln utbytta?
Den är inte från 1962. Boetten är senare iom den saknar pointed crown guards. Sen så är allt annat synligt också klart senare. Gissningsvis är den från slutet av 60-talet.

Det du jagar bör se ut ungefär så här. Tyvärr springer klockorna iväg massor i pris när de är äldre än mitten på 60-talet om du ska ha dem utan bytta delar och i bra skick. Gissningsvis kostar en riktigt bra 62:a kring 200k+. Beroende på säljare, skick och ev tillbehör så kan nog priset pendla rätt så mycket.

Lycka till!

image.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Kompromissa inte, om du har tänkt köpa en årsklocka så gör det , annars tror jag att du kommer ångra dig... O jag tror att det kommer vara en bra investering om du köper ett bra ex.
 

B62

Panerai
image.jpg
Tack Ako för tipset.
Kommer nog att satsa på en årsklocka!väntar tills den rätta kommer ut till försäljning.
Denna 60:a gillar jag,ngn som håller med?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
image.jpg
Tack Ako för tipset.
Kommer nog att satsa på en årsklocka!väntar tills den rätta kommer ut till försäljning.
Denna 60:a gillar jag,ngn som håller med?

Skulle vilja ha lite bättre/fler bilder på indexen - ser väldigt jämngula ut.

Caset ser riktigt fint ut enligt mig.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Klockor som hamnar hos Andrew Shear är ofta i riktigt bra skick..Jag skulle nog söka hjälp hos honom med hänsyn till kraven som du eftersöker ... Men då gäller det att du är riktig snabb när en exempel dyker upp. Hans priser är rätt höga och dessvärre har dollarn gått upp en hel del på sista åren = ännu ondare mot plånboken...
 

B62

Panerai
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
1964 Vintage Rolex GMT Master ref. 1675 "GILT GLOSS DIAL"

US $3,550

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    32.2 KB · Visningar: 39
  • image.jpg
    image.jpg
    34.3 KB · Visningar: 33
Topp