• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex gmt master 1675 i originalskick

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den här är för all del från -61 men det är nog ganska så orörd. :)

En från 1962 bör se ungefär likadan ut.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jäklar @Per .

Din förmåga att nosa upp fantastiska ur fortsätter att imponera - där pratar vi på riktigt drömklockan för mig - där skulle min GMT-resa ta slut och mitt GMT-sug vara stillat. Fantastisk!

Grattis!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Finns ju alltid 6542 om man ska gå ett steg till men den hade man ju inte vågat bära :)

Jo, jag vet - men någonstans måste nörderiet få ta slut också. Det fantastiskt coola är ju att den där 1675an i princip är ett modernt och användbart vardagsur, men i en helt fantastisk förpackning med så mycket mer känsla och uttryck än ett modernt ur kan prestera.

Som sagt, där skulle jag vara nöjd när det gäller GMT. Jag får kontemplera över det en stund och ta en titt i spargrisen. Jag har nördat i andra klockor ett tag men varje gång jag ser en fin gilt GMT så får jag ett större habegär än inför nåt annat tror jag. Värt att begrunda.
 
  • Like
Reactions: Per

B62

Panerai
Per,mkt trevlig 61:a,imponerad av originalskicket!!hur hittade du den??
Auktion eller?
 

B62

Panerai
Okey,som du vet letar jag efter en 62:a i samma suveräna skick som din 61:a.Har du lust att kolla via dina kontakter?

Tack på förhand!
 
  • Like
Reactions: JLW
Topp