• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex GMT Master 1675 Rootbeer Nipple dial

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Säljer min GMT 1675F Rootbeer på Oysterlänk, serie nr 5,45 Milj…ca 1978-79. Klockan kommer med box och cert.

Klockan är i gott skick och håller tiden väl. Service utfördes hos Rob E i Januari i år. Kvitto och servicecertifikat medföljer. Garanti på servicen gäller tom feb 2016. Nytt plexi, packningar och krona samt service av urverket.
Datumet slår om 00:05 om man skall anmärka på något. Har dock inte mätt vare sig amplitud eller tidsavvikelse nyligen, men den håller tiden utan anmärkning.

Case i bra skick, men inte supervassa bevels, tror den är lite för sen för det. Oysterlänken är i bra skick, men har något stretch (se bild)

Klockan fick nya endlinks i samband med service då Rob påpekade att de som att på var fel, men efter lite luskande kan den även ha levererats med endlinks i SS, bägge paren följer med.
Insertet är troligen inte original till klockan, utan kommer från en 1675/8.
Det finns spår av korrosion på visarna, svåra att se på bilderna, syns bäst på sista bilden....stenhårt!

1675F är lite speciell då den…..vad jag läst mig till….gjordes för franska marknaden. Den har bokstaven F graverat efter 1675, det finns en stämpel på baklocket samt stämplar på länkens baksida.

Bifogar egna bilder samt från HQ Milton, ifrån vilka jag köpte klockan i augusti förra året.

Pris: 45K för paketet

Byten är inte aktuellt, bara cash, Sek, greens, dead presidents, swish, eller wire…..

PM:a vid intresse….

Mvh

Davvan

Egna pics....

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg



HQM pics...

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
image.jpg
 
Topp