• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex GMT-Master 16750, från ca -84

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Byter gärna till mig ett insert till Rolex/Tudor plexi submariner, och/eller ett 18 mm medelbrunt vintageaktigt läder/ammo-läder/bund-strap eller liknande, och/eller 20 mm ljust camonato (grå-vitt), i bruksskick, pengar upp el. ner beroende på byte.

Har även två sköna dressare till salu här...

https://klocksnack.se/threads/uppdaterad-4-1-nitella-med-fin-zontavla-seiko-dx-day-date-sÅld-venus-”fanta”-diver.33467/

Och även ett gäng Tropicband mm, till salu här...

https://klocksnack.se/threads/uppdaterad-8-12-med-4-st-äkta-tropics-längst-ner-stor-bandrensning.31419/


Säljer nu finaste klockan i samlingen!

ROLEX, Oyster Perpetual Date, gmt-master, (Swiss-T<25), Chronometer
Ref nr. 16750
Cal 3075
Serie nr. 8,3 milj
39,5 mm i diameter exkl. krona
20 mm lugs.

Skulle jag vilja vara en OWG (OneWatchGuy) skulle det nog bli med denna, den ultimata allroundklockan, men med mycket charm och själ. Mycket elegant men ändå sportig, perfekt smidig storlek, härligt plexi, krämfärgade index, lugholes, quick-set datum, hacking-funktion, 24-timmarsvisning osv. Skickar även med ett fint Pepsiinsert (aftermarket) för skön variation.

Klockan har inte ett perfekt ytskick, och har säkert blivit lite polerad, därav priset. Skicket är dock överlag bra för sin ålder, och en hel del underbar patina IMHO. Bruksspår finns lite här och där, se bilder... Det största är väl ett litet märke på ena kronskyddet, samt ett litet nagg kl. 6 på plexit. Dock inget som jag stört mig på. Ingen servicehistorik, men trycktestad "ok" för någon vecka sedan och håller tiden inom COSC. (Ca + 3 s. /dygn, under de senaste 4 dygnen).

Om intresse finns, kan jubileelänken (62510 H), i ok skick (lite bruksspår finns såklart), med extra länkbitar, fås på köpet för 2000 kr extra. Den ska väl egentligen sitta på en DJ då ändlänkarna är märkta 555b, varav den ena ändlänken är något "skramlig", men jag tycker länken funkar helt ok på klockan, och allt är verifierad äkta av Kaplans. Ingen box, cert eller andra tillbehör, förutom det nedan...

Önskar 35 000 kr (Head-only med det svarta insertet, + aftermarket Pepsiinsertet och äktehetsintyg/värderingsintyg) + valfri frakt, eller 37 000 kr (inkl. länken).























Mer bilder och info skickas gärna på begäran. Jag och klockan finns i Stockholm. Priset går naturligtvis att diskuteras något om du är extremt trevlig, snabb och smidig. Annars gäller först till kvarn som vanligt, och referenser finns bl.a. här https://klocksnack.se/threads/theargonaut.10238/! Mejla bud, frågor, synpunkter på objekt eller säljare, förolämpningar mm., eller släng iväg ett PM.

Returpolicy: Ingen retur om affären görs upp f2f. Vid frakt; Full returrätt inom 24 timmar efter mottagande, om skicket väsentligen inte skulle överstämma med beskrivningen och bilderna, eller om klockan skulle vara finare än vad som beskrivits ;) Klockan ska vara i exakt samma skick som när den mottogs, och skickas endast tillbaka med värdefrakt, som jag då naturligtvis står för.

Reserverar mig för eventuella felskrivningar, samt förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen.

Tack för möjligheten att annonsera, och tack på förhand, eventuella köpare!
 
Topp