• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex gmt Master pepsi

JohnDoe

Rolex
Lånar er tråd om det är okey!
Vad tycker ni om den här, någon får gärna lägga in bild. Är lite småsugen bara för att det är så läckert med guld . Har hittat en hos han Jälmer också för liknade pris.
Men jag har några allmänna frågor till expertisen.

1. På ena bilden ser det ut som datumet håller på och ändras, oroväckande för service eller normalt?
2. Är den oskäligt dyr för att sakna alla papper och box. När jag stryker runt på chrono ex så verkar den inte vara "hutlös" i prissättning. Klart det finns billigare men ändå.
3. Ser ni något annat konstigt?

Tack på förhand!

http://www.uretvintage.se/rolex-gmt-master-ii-pv-280076.html
Hjälmers har fått rätt mycket kritik här för att angivet skick och verkligt skick inte överensstämmer. Det gäller även utförda arbeten som inte gjorts korrekt. Sök lite här på hjälmers.
 

tissoter

Audemars
Hjälmers har fått rätt mycket kritik här för att angivet skick och verkligt skick inte överensstämmer. Det gäller även utförda arbeten som inte gjorts korrekt. Sök lite här på hjälmers.
Absolut e medveten om det! Har också noterat det. Nu tog jag den mest som exempel i pris. Men bra input ändå.
 

Zalath

Panerai
Känner det också! Konstigt och marknadsföra med den bilden hehe, men det är ju förvisso funktionstestat av dem enligt beskrivningen, men det kanske inte säger så mycket.
Ja. Något verkar konstigt. Att de skulle råka stanna urverket samtidigt som det byter datum är inte särskilt troligt med tanke på hur snabbt det går.
 

tissoter

Audemars
Ja. Något verkar konstigt. Att de skulle råka stanna urverket samtidigt som det byter datum är inte särskilt troligt med tanke på hur snabbt det går.
Kan ju iofs beställa och returnera ;) då hinner man ju testa under några dagar och få en så kallad "bättre uppfattning"
 
Senast ändrad:

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Väcker denna till liv. Har kollat in några 16710 från 95 till 2007. Det skiljer ju ca 15 till 20.000, upp för en 2007. Är det bättre att köpa så ny som möjligt? För mig ser dom lika ut och jag bryr mig mer om utseendet än det tekniska. :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Väcker denna till liv. Har kollat in några 16710 från 95 till 2007. Det skiljer ju ca 15 till 20.000, upp för en 2007. Är det bättre att köpa så ny som möjligt? För mig ser dom lika ut och jag bryr mig mer om utseendet än det tekniska. :)
Vid 00/01 kom SEL. Ger en höjd kvalitetskänsla. Sen gör skicket rätt mycket. Ser främst rundade kronsskydd alldeles för ofta
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vid 00/01 kom SEL. Ger en höjd kvalitetskänsla. Sen gör skicket rätt mycket. Ser främst rundade kronsskydd alldeles för ofta
Exakt som Luciano säger. Det är lite mindre "rassel" på med solida endlänkar. Sen är det mycket skicket som styr, både ut och invändigt. En med servicebehov kostar ju nästa ägare snabbt 8000kr, sen skick på case't...
 

Ruben

Rolex
Lumen blev bättre från 00 också ..
Tritium och luminova (98-00) i dem gamla.

Kolla in gmthistory.com eller va sidan heter. Där framgår allt på ett tydligt sätt.
 
Senast ändrad:

Buffi

Panerai
Hur är det med rykten om en ny Pepsi GMT2 btw? Dom släppte ju en i guld för nåt år sen och vet att det ryktades om att det borde komma en i stål nån gång också, men tror mest det var lösa rykten(?).
Vet att det pratats om att det är svårt att göra Pepsi Bezels i keramik. Vore grymt trevligt med en ny Pepsi, annars kommer jag nog också leta upp en äldre med SEL.
 
Hur är det med rykten om en ny Pepsi GMT2 btw? Dom släppte ju en i guld för nåt år sen och vet att det ryktades om att det borde komma en i stål nån gång också, men tror mest det var lösa rykten(?).
Vet att det pratats om att det är svårt att göra Pepsi Bezels i keramik. Vore grymt trevligt med en ny Pepsi, annars kommer jag nog också leta upp en äldre med SEL.
Hade varit drömmen med en sprillans ny stålpepsi på handleden... :nailbiting: Finns ju i vitguld men nja..

Funderar dock också på en äldre i bättre skick även fast jag inte borde :D
 

Ruben

Rolex
Hur är det med rykten om en ny Pepsi GMT2 btw? Dom släppte ju en i guld för nåt år sen och vet att det ryktades om att det borde komma en i stål nån gång också, men tror mest det var lösa rykten(?).
Vet att det pratats om att det är svårt att göra Pepsi Bezels i keramik. Vore grymt trevligt med en ny Pepsi, annars kommer jag nog också leta upp en äldre med SEL.
Ska vara väldigt kostsamt att ta fram keramisk pepsi bezeln så klockan skulle bli väldigt dyr även i stål. Därför den bara finns i vitguld.
Det är vad jag har hört i alla fall.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Tycker ni att ja ska byta bort denna mot en pepsi?:)
image.jpeg
 

David

Bödeln
Hur är det med rykten om en ny Pepsi GMT2 btw? Dom släppte ju en i guld för nåt år sen och vet att det ryktades om att det borde komma en i stål nån gång också, men tror mest det var lösa rykten(?).
Vet att det pratats om att det är svårt att göra Pepsi Bezels i keramik. Vore grymt trevligt med en ny Pepsi, annars kommer jag nog också leta upp en äldre med SEL.

Tror sannolikheten för det är lika stor som den för en blåtavlad 116610, alltså nära nog noll.

151013-White.jpg
 
Topp