• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Chuck

Patek
2-Faktor
IMG_4217.JPG
Min precis köpta BLNR sÀger hej i trÄden förresten :)
Gött grattis!
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Jag Àlskar Rolex GMT Pepsi! Fy f*n vad den Àr snygg..

Jag Àr ingen vintagekille dock. Jag vill köpa ny klocka och sÀtta mina egna Àrr, bygga historia osv. Samt Ätnjuta de senaste av Rolex robusta lÀnkar osv.

Hoppar in i trÄden utan att ha lÀst allt innan, men:
Hur stor Àr sannolikheten att det kommer en ny version av samma klocka men som inte kostar som 116719-BLRO? AlltsÄ som en 116710 BLNR fast med coke/pepsi-bezel? Och vÀldigt gÀrna helborstad lÀnk och inte polerade mittlÀnkar.
Hur relevant Àr det med folks gissningar? :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det Ă€r lugnt. HĂ„ller med dig om mycket. 1675 och 16750 Ă€r hĂ€rligare och alla andra versioner av 911 Ă€r coolare, men jag tycker att min 996a hade en schyst konfig och jag skulle inte banga en senare 996 carrera 4s eller gt3. Är ocksĂ„ hĂ€pen över att 16710 dragit ivĂ€g i pris sĂ„ mycket men tror Ă€ndĂ„ inte att min utan Box och cert Ă€r vĂ€rd sĂ„ mycket mer Ă€n 50. Konstigt att inte 16760 fat ladyn ligger högre Ă€n 16710?
Jomen en grymt fejdad Fat Lady med gulnad tritium o spider web dial opolerad fick man ju för typ 50' för inte sÄ himla lÀngesen. En sÄn vill man ju inte ha i mint med fullset, iaf inte det som Àr det viktigaste enligt mej..
16750 KAN ju Àven vara rÀtt osexig med en senare biaccherini tavla, det blir ju sÄdÀr med plexi o vitguldsindex liksom. Typ som en hemmabreddad o moddad Carrera frÄn -76 haha (rÀtt bil men blir fel)
996'an gjorde sej visserligen rÀtt bra pÄ duken i filmen Gone in 60 seconds m du minns den scenen? O klart en GT3'a (vilken GT som helst) aldrig Àr fel:)
Som sagt, min reflektion Àr fortfarande att det Àr obegripligt att den mest ÄtrÄvÀrda Gmt'n (prisindex) Àr en mint (o dÀrav charmlös) 16710 samt att jag heller inte kan förstÄ hur nÄn kan pynta 65-75 tusen för en sÄdan. DÀremot om jag sjÀlv haft en, ja dÄ skulle jag ju skratta hela vÀgen till banken;)
 
D

Deleted member 4412

Guest
16710 Àr vÀl sÄ poppis för att den helsvarta 116710 Àr sÄ sjÀllös tÀnker jag. Ska man köpa en helsvart klocka kan man vÀl lika gÀrna ta en Sub och fÄ dess fantastiska lÄs och borstade mittlÀnkar. Ska du ha en "rolig" gmt mÄste du ju upp i pris till BLNR eller platinum. 16710 har ju massor med personlighet i Pepsi/Coke.
Nja en 116710 pÄ Everset gummi Àr inte fy skam! Maxi-case o gummi=mumma:)
image.jpeg

Men visst, ska man vÀl köpa en nyare Gmt sÄ lÀgger man vÀl hellre till o tar en Batman. LikvÀl fÄr man vÀl en roligare Gmt för 65-75 lax Àn en 16710:)
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Nja en 116710 pÄ Everset gummi Àr inte fy skam! Maxi-case o gummi=mumma:)
image.jpeg

Men visst, ska man vÀl köpa en nyare Gmt sÄ lÀgger man vÀl hellre till o tar en Batman. LikvÀl fÄr man vÀl en roligare Gmt för 65-75 lax Àn en 16710:)
Det dÀr Àr ju inte ens en Rolex. Lovar att det ser ut som helvete i verkligheten.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Nope! Sett det sjÀlv, en gÀst som körde det. Var förförra sommarn o han var klÀdd i beiga chinos, vit skjorta o grÄ kavaj varav bÄda i linne.
Sjukt jÀvla snyggt:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Tror visserligen vÄr smak skiljer sig lite. :)
Det kanske den gör, man kan ju inte tycka/gilla lika i allt men det Àr vÀl det som kallas personlighet;)
O nÀe, en 116710 pÄ gummi Àr varken den första eller andra jag skulle vÀlja av alla Gmt's men hellre den Àn en 16710:)
Om ny, solklart en Batman med borstad lÀnk!! Annars, en 1675 eller en 16760..
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Det kanske den gör, man kan ju inte tycka/gilla lika i allt men det Àr vÀl det som kallas personlighet;)
O nÀe, en 116710 pÄ gummi Àr varken den första eller andra jag skulle vÀlja av alla Gmt's men hellre den Àn en 16710:)
Om ny, solklart en Batman med borstad lÀnk!! Annars, en 1675 eller en 16760..
Tycker det Àr ganska ointressant att rangordna referenser. :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Tycker det Àr ganska ointressant att rangordna referenser. :)
SjÀlvklart Àr det ointressant att rangordna refs i en trÄd som handlar om en modell, Gmt (ironisk hÀr).
Mer ointressant att sura o vÀssa nÀr man inte tycker lika men sÄnt gillar vÀl du mer;)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Lyckan Àr total och dumstruten stor nÀr man stör sig pÄ att oysterlÀnken sitter lite för löst och googlar om halvlÀnkar tills man upptÀcker att mÀrkena som sitter pÄ sidorna av easylink inte Àr nötningsmÀrken utan justeringshÄl :banghead::banghead::banghead:

Nu sitter klockan perfekt :D
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Lyckan Àr total och dumstruten stor nÀr man stör sig pÄ att oysterlÀnken sitter lite för löst och googlar om halvlÀnkar tills man upptÀcker att mÀrkena som sitter pÄ sidorna av easylink inte Àr nötningsmÀrken utan justeringshÄl :banghead::banghead::banghead:

Nu sitter klockan perfekt :D

Vi glÀds med dig....:)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hur kommer det sig att GMT Master II har triplock-krona men ÀndÄ bara Àr vattentÀt till 100? Pga tunt boettlock? Varför har klockan dÄ triplock? Att jÀmföra med t.ex. Explorer II som ocksÄ Àr vattentÀt till 100 men har twinlock.

Det gör ju ingen skillnad i praktiken men tycker ÀndÄ att det Àr mÀrkligt.
 

Zalath

Panerai
Hur kommer det sig att GMT Master II har triplock-krona men ÀndÄ bara Àr vattentÀt till 100? Pga tunt boettlock? Varför har klockan dÄ triplock? Att jÀmföra med t.ex. Explorer II som ocksÄ Àr vattentÀt till 100 men har twinlock.

Det gör ju ingen skillnad i praktiken men tycker ÀndÄ att det Àr mÀrkligt.
Jo, det Àr mÀrkligt. Fast det Àr bara 116710 som har Triplock, andra GMT-II har Twin. :) Eller ja, sexor i alla fall, dyrmodellerna Àr sÀkert ocksÄ Triplock.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hur kommer det sig att GMT Master II har triplock-krona men ÀndÄ bara Àr vattentÀt till 100? Pga tunt boettlock? Varför har klockan dÄ triplock? Att jÀmföra med t.ex. Explorer II som ocksÄ Àr vattentÀt till 100 men har twinlock.

Det gör ju ingen skillnad i praktiken men tycker ÀndÄ att det Àr mÀrkligt.
Klockorna bygger pÄ olika case.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Bygger lite vidare pÄ GMT-caset, med en annan frÄga.
Ni som har provat bÄde Sub och GMT (6-siffriga), upplevs de som lika stora pÄ handleden?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hur menar du? Att det Àr skillnad pÄ GmtC & SubCs case Àr det inget snack om.
Att det spekuleras att casets tjocklek skulle vara orsaken. 16710 hade samma boett som 16610. 116710 har ju inte tunnare boett Àn 16710, varför det skulle vara helt ologiskt om det var boetten som var orsaken. Jag tror att orsaken Àr att boettlocket Àr tunnare helt enkelt, men det förklarar ÀndÄ inte triplock.
 

Ruben

Rolex
Att det spekuleras att casets tjocklek skulle vara orsaken. 16710 hade samma boett som 16610. 116710 har ju inte tunnare boett Àn 16710, varför det skulle vara helt ologiskt om det var boetten som var orsaken. Jag tror att orsaken Àr att boettlocket Àr tunnare helt enkelt, men det förklarar ÀndÄ inte triplock.
16710 har inte samma boett som 16610.
 
Topp