• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

ilu05191

Omega
Byta insert? Det var det dummaste jag hört ;)
Det Àr iofs fattat men jag kan ÀndÄ gilla tanken pÄ att Àven kunna ha den hÀr utan att behöva köpa en ytterligare klocka:
big0710.jpg
 

Jake321

Omega
Vad tycker du om den röda och blÄ fÀrgen? Bilder blir inte alltid sÄ rÀttvist, sjÀlv tycker jag fÀrgerna ser lite matta ut, men jag har inte sett den pÄ riktigt.
FÀrgen Àr mer matt men de Àr nÄgot med de keramiska som gör de sÄ bra! Tycker det Àr snyggt nÀr det inte Àr sÄ starka fÀrger :)
 

PANI

Cartier
Hej GMT-vÀnner,
TÀnkte anvÀnda mig av trÄden för att reda ut lite ang vad jag ska leta efter dÄ jag söker en jubilee-lÀnk till min 16710.

Klockan Àr med lugholes och inte SEL om det Àr information som behövs för att utförda rÀtt ref pÄ lÀnken.

Det jag skulle uppskatta Àr att fÄ lite vÀgledning gÀlandes vilken/vilka referenser passar ovan modell? Vart utöver KS kan jag vÀnda mig ifall jag vill köpa lÀnk (undersökt rolexvintagemarket men hittar inte riktigt rÀtt). Samt Àr det nÄgot annat jag ska tÀnka pÄ?

Tack för all hjÀlp!

PS skickar sÄklart in en bild pÄ klockan ocksÄ:
IMG_2019.JPG

Skickade in denna frÄga för ett gÀng mÄnader sedan som jag inte fick nÄgot svar pÄ.
NÄgon som koll pÄ jubilee-lÀnk till 16710 som kan dra lite inte i trÄden eller PM.
Tack pÄ förhand!
 

ilu05191

Omega
Skickade in denna frÄga för ett gÀng mÄnader sedan som jag inte fick nÄgot svar pÄ.
NÄgon som koll pÄ jubilee-lÀnk till 16710 som kan dra lite inte i trÄden eller PM.
Tack pÄ förhand!

Hej!
Referensen pÄ armbandet till min 16700 Àr Jubilee 62510 och en snabb googling sÀger att det Àr samma armband som passar till 16710. Fick lÀra mig att de korrekta ÀndlÀnkarna ska vara 502 och en ytterligare googling sÀger att det ska vara samma till din. LÀnkar finns att hitta bl.a pÄ Chrono24: https://www.chrono24.se/search/inde...arch=true&searchexplain=1&accessoryTypes=2000

Roligare med bilder!
FullSizeRender 8.jpg
 

koze

Panerai
2-Faktor
FrĂ„ga frĂ„n en GMT-noob: har aldrig varit sĂ„ förtjust i GMT men efter att ha sett en del GMTs som upplevs "grundare" i djupet under glaset sĂ„ börjar jag se charmen. Är det de Ă€ldre modellerna med plexi som ger den kĂ€nslan? Liksom plattare pĂ„ nĂ„got sĂ€tt.
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har nÀstan spikat att nÀsta klocka blir en GMT. Har sÄ svÄrt att bestÀmma mig om det ska vara pepsi eller svart, eller en kanske bubblaren hulken (fÄr man sÀga sÄ i denna trÄd?), som ska fÄ följa med hem. Jag Àr nog lite av en OWG sÄ det ska fungera hela tiden, bÄde pÄ fisketur och bröllop (vilket det kÀnns som att alla gör, gah!). Vet inte varför jag ens skriver detta inlÀgg dÄ det Àr sÄ individuellt vilken klocka man vill ha, ville nog mest skriva av mig lite beslutsÄngest. :)
 
Senast Àndrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag har nÀstan spikat att nÀsta klocka blir en GMT. Har sÄ svÄrt att bestÀmma mig om det ska vara pepsi eller svart, eller en kanske bubblaren hulken (fÄr man sÀga sÄ i denna trÄd?), som ska fÄ följa med hem. Jag Àr nog lite av en OWG sÄ det ska fungera hela tiden, bÄde pÄ fisketur och bröllop (vilket det kÀnns som att alla gör, gah!). Vet inte varför jag ens skriver detta inlÀgg dÄ det Àr sÄ individuellt vilken klocka man vill ha, ville nog mest skriva av mig lite beslutsÄngest. :)
LÄter som det Àr en Gmt 16710 du ska ha sÄ du kan variera mellan Pepsi och svart.
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
LÄter som det Àr en Gmt 16710 du ska ha sÄ du kan variera mellan Pepsi och svart.
Ja det Àr en variant, det Àr nog sÄ det lÀr bli. Hade nÄgonstans tÀnkt mig en lite nyare klocka men den gjordes vÀl till och med 2007 om jag inte missminner mig sÄ det Àr kanske en stretch jag Àr villig att göra för att hamna rÀtt i det övriga. Tack för input!
 
Topp