• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det hÀr med insert...
Är det nĂ„gon som kan skilja pĂ„ original och serviceinsert till 16710? Tycker mina har likadant typsnitt.
image.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor

Ruben

Rolex
TÀnkte att eftersom vissa försöker fÄ vÀldigt bra betalt för sina insert sÄ kanske de inte gick att köpa nya. Ok om man har ett snyggt blekt exemplar men detta Àr ju NOS.

http://m.ebay.co.uk/itm/ROLEX-ORIGINAL-GMT-MASTER-BEZEL-BROWN-RF-16718-NOS-/351924315495?hash=item51f052e567:g:6QUAAOSwnHZYQkf5&_trkparms=pageci%3Ab21d8d14-196d-11e7-a99c-74dbd1801988%7Cparentrq%3A3a75edb115b0a2a41947afd5fffd1e29%7Ciid%3A25
Kanske inte gÄr att fÄ tag pÄ dessa insert hos AD lÀngre? Eller sÄ kanske man ser skillnad pÄ dessa om dem Àr utbytta.

Coke lakrits pepsi Àr samma i alla fall
 

Zalath

Panerai
Kanske inte gÄr att fÄ tag pÄ dessa insert hos AD lÀngre? Eller sÄ kanske man ser skillnad pÄ dessa om dem Àr utbytta.

Coke lakrits pepsi Àr samma i alla fall
Det enda jag vet brukar vara dyrare Àr Àkta blekta. Annars tror jag inte det Àr svÄrt att fÄ tag pÄ dem nya!
 

Jens E

Omega
NÄgon som har tips pÄ sida/butik dÀr de sÀljer "slitna" lÀderstraps som passa gmt master ii?
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor

Affe

Una vida loca
2-Faktor
IMG_0097.JPG


HÀr Àr en bild pÄ undersidan.

OK...nu Àr jag ingen expert pÄ omrÄdet, men om jag utgÄr frÄn mina klockor och deras inserts, sÄ ser det ut som det stÀmmer med det jag sa frÄn början! Den svarta inserten Àr till min 16710 = safirglas och den tvÄfÀrgade inserten Àr till min 16753 = plexi. Den till safiraren har lite fasning pÄ undersidan som inte den andra har.

DSC_1611.JPG
DSC_1613.JPG
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kan ingen yttra sig om GMTn jag lÀnkade innan? ^^

Hm...boetten kÀnns vÀl OK, dÄliga bilder, sÄ utgÄ ifrÄn att den blivit polerad nÄgon gÄng iaf, inserten kÀnns ny, tavlan Àr tidsenlig med hÀrligt gulnande index, GMT visaren verkar vara tidsenlig med tavlan dÄ den ser ut att ha samma fÀrg, utifrÄn bilderna som finns att tillgÄ, sÄ tycker jag det ser ut som, tim och minutvisarna Àr nyare, mer vita ser det ut som, sekundvisaren Àr svÄr att se dessvÀrre! StÄr ingen om lÀnken, men det ska sitta 502 som ÀndlÀnkar om det Àr korrekt.

Mvh // Affe
 
Senast Àndrad:

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Hm...boetten kÀnns vÀl OK, dÄliga bilder, sÄ utgÄ att den blivit polerad nÄgon gÄng iaf, inserten kÀnns ny, tavlan Àr tidsenlig med hÀrligt gulnande index, GMT visaren verkar vara tidsenlig med tavlan dÄ den ser ut att ha samma fÀrg, utifrÄn bilderna som finns att tillgÄ, sÄ tycker jag det ser ut som, tim och minutvisarna Àr nyare, mer vita ser det ut som, sekundvisaren Àr svÄr att se dessvÀrre! StÄr ingen om lÀnken, men det ska sitta 502 som ÀndlÀnkar om det Àr korrekt.

Mvh // Affe

Tack, jag hÄller pÄ att föra diskussion med LW angÄende detta nu. Personligen sÄ reflekterade jag över samma sak som dig, att tim och minutvisare ser lite nyare ut, i övrigt ser den bra ut.. inte opolerad men samtidigt helt OK boett.

edit: ser Àven att dem skrivit safirglas men att det bör och ser ut att vara plexi?
 

plyman

Omega
OK...nu Àr jag ingen expert pÄ omrÄdet, men om jag utgÄr frÄn mina klockor och deras inserts, sÄ ser det ut som det stÀmmer med det jag sa frÄn början! Den svarta inserten Àr till min 16710 = safirglas och den tvÄfÀrgade inserten Àr till min 16753 = plexi. Den till safiraren har lite fasning pÄ undersidan som inte den andra har.

DSC_1611.JPG
DSC_1613.JPG

Ja det ser ut som det, tack:)
Om nÄn vill byta mot ett som Àr till 16710 sÄ hör av er, Pepsi eller Coke.
 

Jens E

Omega
Vill du ha ett slitet skulle jag ocksÄ rekommendera att köpa ett custom frÄn nÄgon pÄ forumet.

Har tittat runt en del hÀr och ny pÄ forumet som jag Àr sÄ har jag inte riktigt koll pÄ allt Ànnu.. Men upptÀckt att dÀr Àr en del som gör RIKTIGT snygga custom straps precis i den stil jag vill ha. SÄ bestÀllning kommer! :)

Tack för tips!
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Hm...boetten kÀnns vÀl OK, dÄliga bilder, sÄ utgÄ ifrÄn att den blivit polerad nÄgon gÄng iaf, inserten kÀnns ny, tavlan Àr tidsenlig med hÀrligt gulnande index, GMT visaren verkar vara tidsenlig med tavlan dÄ den ser ut att ha samma fÀrg, utifrÄn bilderna som finns att tillgÄ, sÄ tycker jag det ser ut som, tim och minutvisarna Àr nyare, mer vita ser det ut som, sekundvisaren Àr svÄr att se dessvÀrre! StÄr ingen om lÀnken, men det ska sitta 502 som ÀndlÀnkar om det Àr korrekt.

Mvh // Affe

Den skall vara servad -12 men finns ingen dokumentation pÄ detta. LÀnken Àr Rolex men ej original till klockan. Tavla och visare original.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
OK...fast ingen dokumentation = har inte gjorts, men och andra sidan sÄ Àr det ju fem Är sedan, sÄ det kan ju vara dags iaf. Att visarna Àr original utgÄr man ju ifrÄn, frÄgan var vÀl om tim och minutvisarna var lika gulnande som tavlan och visaren för den extra tidszonen.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor


Om du bortser frÄn att den eventuellt behöver sig en service, sÄ skulle jag sÀga att skicket Àr bra, boetten hÄller formen, kan vara polerad lÀtt, lÀnken har dÀremot fÄtt sig en borstning. Kul att det Àr ett fullset, priset Àr i min mening lite saftigt för en 16710, men det Àr nog vad man fÄr ge för dessa som Àr fullset idag. Tycker du skall pruta nÄgra tusenlappar.
 
Topp