• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

D

Deleted member 4412

Guest
GÀrna lite fler pics pÄ era feta damer tack!!!! AlltsÄ inte era flickvÀnner/fruar utan THE Fat Lady aka Sophia Lauren;)
 
D

Deleted member 4412

Guest
För att förtydliga min rangordning av Rolex Gmt (ej tagit hÀnsyn till TT/Helguld) sÄ konvertarade jag mitt resonemang till Porsche's legendariska 911:)
Som jag klargjort tidigare sÄ Àr ju inte 16710 direkt min favorit o ej heller 996.
Nu kör vi!
Rolex 6542
image.jpeg

Porsche 356
image.jpeg

BÄda ouppnÄerliga klassiker dÀr 356 var föregÄngaren till 911 likvÀl som 6542 var föregÄngaren till den mest klassiska Gmt'n, 1675.
Rolex 1675
image.jpeg

Porsche 911s
image.jpeg

Blir inte mer sexigt Àn sÄ hÀr!!
Rolex 16750
image.jpeg

Porsche 911
image.jpeg

Klassiskt, sÄÄÄ klassikt!
Rolex 16700
image.jpeg

Porsche 993
image.jpeg

Moderna klassiker som funkar Àn idag, trots modernare skal!
Rolex 16760
image.jpeg

Porsche 996 RUF
image.jpeg

Ja vad sÀger man? Feta klassiker som har det dÀr lilla extra!
Rolex 16710
image.jpeg

Porsche 996
image.jpeg

Massproducerade o va hÀnde?? GÀsp....
Rolex 116710 Batman
image.jpeg

Porsche 901 50th anniversary edition
image.jpeg

Tillbaka pÄ rÀtt spÄr trots fetare Àn nÄgonsin!
Jag skulle ju knappast vÀlja en 996/16710 av dessa men ej heller tacka nej till nÄn av dom..
 
D

Deleted member 4412

Guest
16700= 993 :) Jag skulle inte tacka nej till en 993 S , priserna Àr nÀstan som en ny 991 :(
Precis! Men inte fan skulle jag pynta/vÀrdera en medioker 996 likvÀrt med nÄn av de övriga;)
O 996 Àr ju tyvÀrr inte i nÀrheten av de övriga 911'orna..
O btw sÄ avstod jag en svart 993 frÄn -94 dÄ den rullat 20' mil för typ 16 Är sen. Priset var dÄ 220'...
 

krÀmbulle

Alltid sugen pÄ inköp
2-Faktor
För att förtydliga min rangordning av Rolex Gmt (ej tagit hÀnsyn till TT/Helguld) sÄ konvertarade jag mitt resonemang till Porsche's legendariska 911:)
Som jag klargjort tidigare sÄ Àr ju inte 16710 direkt min favorit o ej heller 996.
Nu kör vi!
Rolex 6542
image.jpeg

Porsche 356
image.jpeg

BÄda ouppnÄerliga klassiker dÀr 356 var föregÄngaren till 911 likvÀl som 6542 var föregÄngaren till den mest klassiska Gmt'n, 1675.
Rolex 1675
image.jpeg

Porsche 911s
image.jpeg

Blir inte mer sexigt Àn sÄ hÀr!!
Rolex 16750
image.jpeg

Porsche 911
image.jpeg

Klassiskt, sÄÄÄ klassikt!
Rolex 16700
image.jpeg

Porsche 993
image.jpeg

Moderna klassiker som funkar Àn idag, trots modernare skal!
Rolex 16760
image.jpeg

Porsche 996 RUF
image.jpeg

Ja vad sÀger man? Feta klassiker som har det dÀr lilla extra!
Rolex 16710
image.jpeg

Porsche 996
image.jpeg

Massproducerade o va hÀnde?? GÀsp....
Rolex 116710 Batman
image.jpeg

Porsche 901 50th anniversary edition
image.jpeg

Tillbaka pÄ rÀtt spÄr trots fetare Àn nÄgonsin!
Jag skulle ju knappast vÀlja en 996/16710 av dessa men ej heller tacka nej till nÄn av dom..

Den dÀr Rufen Àr iof en 993a.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Hur tÀnkte Porsche designavdelningen nÀr man ritade 996? Tur att man kom tillbaka pÄ banan igen med 997.
Kan man ju undra. Men det var ju oxÄ första gÄngen 911 började massproducera, bytte till kyld boxermotor osv. DesignmÀssigt en katastrof.. 997 fick tack o lov tillbaka de kategoristiska Porsche lyktorna:)
Men figurera att enhelt ordinÀr 996 (silver, triptoniclÄda) skulle lista lika mycket (bortsett frÄn 356) eller iaf i nÀrheten av de övriga modellerna jag nÀmnde. Inte fan skulle du vÀl vÀlja 996?
PÄ samma sÀtt kan jag inte begripa hur man kan vÀlja en 16710 för 70 lök..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Edit. SÄg att jag skrev 996 haha. Jag ville ju ha 16700 o 16760 pÄ samma modell dvs 993 varav 16760 aka Fat Lady naturligtvis Àr Rufen;)
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Kollar man pÄ gamla annonser sÄ lÄg 16710an pÄ runt 30k 2012/13, en prisutveckling som heter duga.

No shit Sherlock! Jag förde ju statistik pÄ priserna pÄ excell tidigare.. Vet att jag flaggade för bla 16710, 5513 o Snowflake redan 2015;)
Köpte min 16710 i 35-Ärspresent till mig sjÀlv och gav 34k för ett nyservat ex. Planerar dock inte att sÀlja den sÄ visst Àr det kul med vÀrdeutvecklingen, men ÀndÄ sekunderdÀrt. En dag fÄr sonen eller dottern den; under förutsÀttning att de har samma intresse som pappa. :)
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Köpte min 16710 i 35-Ärspresent till mig sjÀlv och gav 34k för ett nyservat ex. Planerar dock inte att sÀlja den sÄ visst Àr det kul med vÀrdeutvecklingen, men ÀndÄ sekunderdÀrt. En dag fÄr sonen eller dottern den; under förutsÀttning att de har samma intresse som pappa. :)
...och det ska sÀgas att det var 2014. Sjuk prisutveckling sedan dess.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Köpte min 16710 i 35-Ärspresent till mig sjÀlv och gav 34k för ett nyservat ex. Planerar dock inte att sÀlja den sÄ visst Àr det kul med vÀrdeutvecklingen, men ÀndÄ sekunderdÀrt. En dag fÄr sonen eller dottern den; under förutsÀttning att de har samma intresse som pappa. :)
34' kÀnns vÀl ok haha. Om 10Är kan du sÀlja den för 150' o köpa en varsin ny Ät dom;)
Jag spar ju sjÀlv min Panna som lillen ska fÄ ta över nÀr han fyller 18 (9mÄn nu) sÄ sÄnt e skitcoolt!!!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Min tidigare 996a. SÄld för snart 8 Är sedan.
Porsche1.jpg


Min nuvarande 16710 :)

image.jpeg

image.jpeg
Som jag skrev tidigare, skulle jag inte tacka nej till nÄn av dom men inga av dom Àr mitt första hands val direkt. Speciellt inte nÀr nu 16710 gÄtt upp sÄ inÄt..... Men just 16710 verkar ju vara favvo Gmt'n hÀr pÄ ks (gÀrna i mint condition, Luminova dial, fullset, nytt oblekt insert osv). Ditt insert hade ju lite charm iaf:)
Tror nog inte du heller skulle ha bangat ett byte av din gamla 996 mot nÄgon av de modeller jag nÀmnde heller..
O som sagt, det Àr ju mina Äsikter jag luftar, alla behöver ju inte tycka lika sÄklart;)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Som jag skrev tidigare, skulle jag inte tacka nej till nÄn av dom men inga av dom Àr mitt första hands val direkt. Speciellt inte nÀr nu 16710 gÄtt upp sÄ inÄt..... Men just 16710 verkar ju vara favvo Gmt'n hÀr pÄ ks (gÀrna i mint condition, Luminova dial, fullset, nytt oblekt insert osv). Ditt insert hade ju lite charm iaf:)
Tror nog inte du heller skulle ha bangat ett byte av din gamla 996 mot nÄgon av de modeller jag nÀmnde heller..
O som sagt, det Àr ju mina Äsikter jag luftar, alla behöver ju inte tycka lika sÄklart;)
Det Ă€r lugnt. HĂ„ller med dig om mycket. 1675 och 16750 Ă€r hĂ€rligare och alla andra versioner av 911 Ă€r coolare, men jag tycker att min 996a hade en schyst konfig och jag skulle inte banga en senare 996 carrera 4s eller gt3. Är ocksĂ„ hĂ€pen över att 16710 dragit ivĂ€g i pris sĂ„ mycket men tror Ă€ndĂ„ inte att min utan Box och cert Ă€r vĂ€rd sĂ„ mycket mer Ă€n 50. Konstigt att inte 16760 fat ladyn ligger högre Ă€n 16710?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
16710 Àr vÀl sÄ poppis för att den helsvarta 116710 Àr sÄ sjÀllös tÀnker jag. Ska man köpa en helsvart klocka kan man vÀl lika gÀrna ta en Sub och fÄ dess fantastiska lÄs och borstade mittlÀnkar. Ska du ha en "rolig" gmt mÄste du ju upp i pris till BLNR eller platinum. 16710 har ju massor med personlighet i Pepsi/Coke.
 

Zalath

Panerai
16710 Àr vÀl sÄ poppis för att den helsvarta 116710 Àr sÄ sjÀllös tÀnker jag. Ska man köpa en helsvart klocka kan man vÀl lika gÀrna ta en Sub och fÄ dess fantastiska lÄs och borstade mittlÀnkar. Ska du ha en "rolig" gmt mÄste du ju upp i pris till BLNR eller platinum. 16710 har ju massor med personlighet i Pepsi/Coke.
Japp. Och 16760 finns inte med Pepsi (för de som hÄller sig till riktiga utföranden).
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Jag Àlskar Rolex GMT Pepsi! Fy f*n vad den Àr snygg..

Jag Àr ingen vintagekille dock. Jag vill köpa ny klocka och sÀtta mina egna Àrr, bygga historia osv. Samt Ätnjuta de senaste av Rolex robusta lÀnkar osv.

Hoppar in i trÄden utan att ha lÀst allt innan, men:
Hur stor Àr sannolikheten att det kommer en ny version av samma klocka men som inte kostar som 116719-BLRO? AlltsÄ som en 116710 BLNR fast med coke/pepsi-bezel? Och vÀldigt gÀrna helborstad lÀnk och inte polerade mittlÀnkar.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag Àlskar Rolex GMT Pepsi! Fy f*n vad den Àr snygg..

Jag Àr ingen vintagekille dock. Jag vill köpa ny klocka och sÀtta mina egna Àrr, bygga historia osv. Samt Ätnjuta de senaste av Rolex robusta lÀnkar osv.

Hoppar in i trÄden utan att ha lÀst allt innan, men:
Hur stor Àr sannolikheten att det kommer en ny version av samma klocka men som inte kostar som 116719-BLRO? AlltsÄ som en 116710 BLNR fast med coke/pepsi-bezel? Och vÀldigt gÀrna helborstad lÀnk och inte polerade mittlÀnkar.
Borsta lÀnken kommer du fÄ göra sjÀlv om dom nu skulle slÀppa nÄgon dvs..

Köp en nos 16710 sÄ Àr du hemma. Bra klocka med skönare case Àn de nya.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag Àlskar Rolex GMT Pepsi! Fy f*n vad den Àr snygg..

Jag Àr ingen vintagekille dock. Jag vill köpa ny klocka och sÀtta mina egna Àrr, bygga historia osv. Samt Ätnjuta de senaste av Rolex robusta lÀnkar osv.

Hoppar in i trÄden utan att ha lÀst allt innan, men:
Hur stor Àr sannolikheten att det kommer en ny version av samma klocka men som inte kostar som 116719-BLRO? AlltsÄ som en 116710 BLNR fast med coke/pepsi-bezel? Och vÀldigt gÀrna helborstad lÀnk och inte polerade mittlÀnkar.
Tror inte att det kommer en vanlig stÄlgmt med pepsi, eftersom det nog skulle kapitalisera pÄ 116719BLRO, dÀremot Àr det ganska sannolikt att det kommer en Coke i samma prisklass som BLNR. Med PLC dÄ.
 
Topp