• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex gmtIIc vs Grand Seiko Sbgm029, några bilder och tankar

Rber

Audemars
2-Faktor
Tack! Har klämt på båda. Seikon är jäkligt stabil. Något kluven till polerade mittlänkar, men när det kommer till kritan skulle jag helst leva med GMTc.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
GS'n är fenomenal.
Sålde den och kommer köpa Rolex, trots GS'n är både mer klocka och mkt snyggare.

Ibland kan man bara inte peka på vad som gör att man väljer vad.

Snygg, rättvis och bra jämförelse
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Trevligt inlägg - kul när någon anstränger sig med mkt fina foton och lång text!

Vad gäller GMT-C så så tycker jag keramikringen är väldigt levande i allafall på min BLNR. I starkt ljust är det blå väldigt blått, medan den i mer dunkelt ljust blir nästan grå
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Riktigt bra jämförelse!

Jag har aldrig klämt på just den GS modellen, men den ser verkligen grym ut på bilder. Men jag gillar verkligen GMT-C (som jag klämt på flera ggr) - så Rolex Gmt:n får nog bli mitt val tills jag fått klämma på GS Gmt:n.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Trevlig tråd och bilder, har sneglat på seikon men inte riktigt vågat.. Har även ägt GMTIIC som tyvärr inte får synas från sin bästa sida på bilderna. Tack för ett bra inlägg :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
:eek: Vad har hänt med dig? Har ditt konto blivit kapat? Du som var så saaatans anti GS för ett halvår sedan.

Lugn nu.... men många moderna Rolex är alltför gäspande tråkiga....i synnerhet GMT.....Seikon är toksval.....trots att den snott mkt av DNA från Rolex 1655....vilket är ganska uppenbart.....men den är riktigt fin.
 

Bodén

Panerai
Sjukt givande läsning då jag är ruskigt sugen på en GMT. Tycker det är kul att många gillar GS och att deras klockor (framförallt urverk) uppenbarligen spöar Rolex. Konkurrens är alltid sunt och kanske sätter lite press på Schweizarna.

Med det sagt är jag fortfarande mest sugen på GMT-C, men tänker definitivt vänts till efter Basel 2014. ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lugn nu.... men många moderna Rolex är alltför gäspande tråkiga....i synnerhet GMT.....Seikon är toksval.....trots att den snott mkt av DNA från Rolex 1655....vilket är ganska uppenbart.....men den är riktigt fin.

Jag har bara noterat att du de senaste veckorna verkar lite mer öppen för saker och ting än jag uppfattat tidigare. Du lyfter liksom stämningen nu för tiden. Ta det som en komplimang.
 
Kvalitetsinlägg John - tack och bock!

GS:en är bildskön som få, inget ont om GMTIIc, men den når inte samma höjder.

Ingen aning vilken av de två jag skulle välja dock, lyxigt att inte behöva välja.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grymt bra trådstart! Vi flyttar denna till Recensioner och Köpguider. :)
 

JesperO

Rolex
Tack John
Trevlig jämförelse och som alltid bra bilder.
Undrar allt som oftast varför jag gjorde mig av med min GMTC....
Fast GSen är ju fantastiskt fin och aningen mer speciell.
 

Boris Balkan

Fark you!
Nu börjar det bli alldeles för mysigt i den här tråden. I mina ögon är GSen själlöst ful och har ingenting på GMTn. Skärp er. :bored:

Annars var det ett trevligt inlägg med fina bilder. ;)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Missat denna, bra post.. Dock förstår jag inte riktigt hur du tänker när du säger att baksidan på GSen är ful? va i helvete... Det där är top tre snyggaste baksidor på ett automatisk verk under 100 k :)
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Riktigt trevlig läsning. Håller med om mycket men tycker nog att GMTIIc:n har mer liv än du beskriver. Händer ofta att jag slås av hur vackert keramikringen skimrar och ändrar utseende i olika ljus. Sedan att Rollen är lite fyrkantig och opyntad är ju lite grejen med Rolex - understatement (även om det är lite mer bling i GMTII:an med sina PCL:s).
 
Topp