Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex hjälp!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Joachim, 10 augusti 2013.

1. Joachim
    Trådstartare

Joachim Stadsbo

Funderar på att byta ut eller komplettera min 1675 mot/med en 1665 seadweller. Ni som har erfarenhet ( jag vet att ni finns här) hur stor skillnad är det på dem? Höjdmässigt, tyngd osv, kan läsa mig till skillnaden i mått men vi snackar känsla, hjälp mig med synpunkter är ni snälla.
    Skillnad mot 14060 som jag haft innan?
    Ha en bra dag alla, glöm ej att vara snälla mot varandra här på forumet tycker sista tiden varit en del i övrigt att önska kring sådant.

LongCon gillar detta.
  2. DrDre

DrDre Friends of KS

Jag har båda och har haft dem ganska länge. Det är ganska stor skillnad på dem. SD'n är betydligt tjockare, både boetten och glaset känns också sm högre så det är en rätt betydande skillnad. SD'n känns också betydligt tyngre. GMT'n känns dock lite större, dvs lite större diameter. Om den verkligen är det, eller om det bara känns så för att den är tunnare vet jag inte (de är inte här så jag kan inte mäta). GMT'n är utan tvekan en bättre/smidigare allroundklocka då den går mkt lättare att få in under ärmen, men SD'n är ju lite coolare tycker jag.

Om jag skulle tvingas bara en av dem, så skulle det dock bli SD'n. Det är ngt speciellt med den ändå. Jag köpte den när jag bestämt mig för att sälja av ett helt gäng (bla några Patek och en Explorer 1655:a) och sedan "nu ska jag bara ha en klocka" och så gick jag igenom alla tänkbara alternativ. Då kom jag fram att detta var vad jag ville ha och så blev det. Och skulle jag göra samma val idag, så är nog chansen rätt stor att jag igen skulle välja en SD 1665:a (eller en Nautilus eller Aquanaut).

Norrlänningen och Per gillar detta.
  3. Joachim
    Trådstartare

Joachim Stadsbo

Har bara fått en sån där jag vill ha känsla för den klockan, helst en sk great white. Tack för reflektionerna Dr.

4. JS

JS Friends of KS

Skulle välja en 1665 framför 1675 alla dagar i veckan och två gånger på fredagen. Den är mkt coolare, fetare och mer ovanlig

5. MJ24

MJ24 Friends of KS

1665 är en riktig klassiker och den jag skulle välja av dom två. Fanns en med Sealab-historia till salu i USA för ett tag sen...dokumenterad historia och allt!:)

6. Joachim
    Trådstartare

Joachim Stadsbo

Aaaaaa fan nu börjar jag bli riktigt vilsen!!!!
    Här gäller det att fundera klokt:)

Mårtenssons ur Brookfield