• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex hjälp!

Joachim

Omega
Funderar på att byta ut eller komplettera min 1675 mot/med en 1665 seadweller. Ni som har erfarenhet ( jag vet att ni finns här) hur stor skillnad är det på dem? Höjdmässigt, tyngd osv, kan läsa mig till skillnaden i mått men vi snackar känsla, hjälp mig med synpunkter är ni snälla.
Skillnad mot 14060 som jag haft innan?
Ha en bra dag alla, glöm ej att vara snälla mot varandra här på forumet tycker sista tiden varit en del i övrigt att önska kring sådant.
 

DrDre

Patek
Funderar på att byta ut eller komplettera min 1675 mot/med en 1665 seadweller. Ni som har erfarenhet ( jag vet att ni finns här) hur stor skillnad är det på dem? Höjdmässigt, tyngd osv, kan läsa mig till skillnaden i mått men vi snackar känsla, hjälp mig med synpunkter är ni snälla.
Skillnad mot 14060 som jag haft innan?
Ha en bra dag alla, glöm ej att vara snälla mot varandra här på forumet tycker sista tiden varit en del i övrigt att önska kring sådant.


Jag har båda och har haft dem ganska länge. Det är ganska stor skillnad på dem. SD'n är betydligt tjockare, både boetten och glaset känns också sm högre så det är en rätt betydande skillnad. SD'n känns också betydligt tyngre. GMT'n känns dock lite större, dvs lite större diameter. Om den verkligen är det, eller om det bara känns så för att den är tunnare vet jag inte (de är inte här så jag kan inte mäta). GMT'n är utan tvekan en bättre/smidigare allroundklocka då den går mkt lättare att få in under ärmen, men SD'n är ju lite coolare tycker jag.

Om jag skulle tvingas bara en av dem, så skulle det dock bli SD'n. Det är ngt speciellt med den ändå. Jag köpte den när jag bestämt mig för att sälja av ett helt gäng (bla några Patek och en Explorer 1655:a) och sedan "nu ska jag bara ha en klocka" och så gick jag igenom alla tänkbara alternativ. Då kom jag fram att detta var vad jag ville ha och så blev det. Och skulle jag göra samma val idag, så är nog chansen rätt stor att jag igen skulle välja en SD 1665:a (eller en Nautilus eller Aquanaut).

 

Joachim

Omega
Har bara fått en sån där jag vill ha känsla för den klockan, helst en sk great white. Tack för reflektionerna Dr.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Skulle välja en 1665 framför 1675 alla dagar i veckan och två gånger på fredagen. Den är mkt coolare, fetare och mer ovanlig
 

MJ24

Patek
2-Faktor
1665 är en riktig klassiker och den jag skulle välja av dom två. Fanns en med Sealab-historia till salu i USA för ett tag sen...dokumenterad historia och allt!:)
 
Topp