• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex i helguld.

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Problemet, förutom att den kostar ca 140000 kr, är att hitta ett bra exemplar där inte länken är helt slut. En helguldslänk från 1992 kan vara helt slut 2016 om den använts mycket, annars är det en fantastiskt vacker klocka. När får vi se en sådan på forumet?


Ganska nöjd med skicket på min -97:a :)
IMG_4356.JPG
 

MaxAnd

Omega
Säg att det är doublé och att det är en kopia från ett inköp på badstranden i Thailand så går det bättre, om inte hon har plånboken förstås :). Jag är inte riktigt rätt person att fråga om renovering av länkar, men guld är mjukt. Är den rejält använd under 25 år blir nog hålen större. En renovering måste isf innebära att nytt guld måste in i alla hålen. Det är nog en del jobb och det är nog inte gratis. Det finns nya att köpa. Det vet jag för jag har frågat. Om jag minns rätt kostar de ca 100K. Det vill säga nästan lika mycket som klockan.

Haha, då hade hon slängt den, hon hatar kopior. Hon är däremot en silver människa.

Okej, spännande!

Ganska nöjd med skicket på min -97:a :)
IMG_4356.JPG

Kolla där! Mumsig!
 

marlun

Rolex
Kan jag ha min OQDD varje dag utan att det i långa loppet blir stretch om jag bär den varsamt och tajt mot handleden? Är nojig, finns inget värre än en slapp guldlänk!
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Kan jag ha min OQDD varje dag utan att det i långa loppet blir stretch om jag bär den varsamt och tajt mot handleden? Är nojig, finns inget värre än en slapp guldlänk!
Det är ju oundvikligt att den blir slappare med tiden. Det du kan göra är ju att variera med annan klocka och kanske ha den någon eller ett par dagar i veckan. Den största boven för att ha ihjäl länkar är ju smuts, så en regelbunden ultraljudstvätt skulle förlänga livet på länken också.
 
Personligen skulle jag vilja ha en daytona i gulguld plus länk med grön urtavla samt en day-date i samma utförande med president länk :) Dock bara drömmar från min sida :)
 
Topp