Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex i NY & Vegas

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mkarlsson, 10 maj 2013.

1. Mkarlsson
    Trådstartare

Mkarlsson Borgare

Från:
    Östersund
    Hallå där!

Åker till NY och sedan vidare mot Vegas om drygt en vecka och har vart sugen på en ny dykare efter min PO.
    Den här gången lurar jag på en Sub 14060M eller en 114060.
    Om man tar den senare, är det någon mening att leta reda på en sådan när jag är borta eller är det mer lönt att vaka över köp&sälj här?

Har hittat lite trådar om tips på klockbutiker man måste besöka i NY men inget i Vegas så har ni tips så ös på!
    (Detta behöver inte nödvändigtvis bara vara Rolexrelaterat)

/ Marcus

2. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Rabatter är relativt svårt att få på stålklockor i US hos AD om man inte är en stamkund. I NY har du båda Rolex egna butik samt mängder av andra butiker tex http://www.tourneau.com/mobile/home.jsp som även finns i Vegas. Enorma butiker både i NY och Vegas.

Missa inte diamond district i NY, 47e gatan mellan 5e och 6e ave.

Både NY och Vegas är två av mina absoluta favoriter, enjoy!!

Mkarlsson och Målarn gillar detta.
  3. POO

POO Präst

I Vegas finns många pawn shops vilka är rätt kul. Dock gäller det att ha bra koll om man ska handla.
    I NY säljs det också klockor lite överallt men speciellt då i diamant distriktet.

jakob.dala gillar detta.
  4. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Back in the Days hade man ju gärna handlat på tiffany och fått deras märkta rolex. Fan vad jag snöat in på dem... Men ack så vackra de är. Stil och klass med stil och klass.

5. POO

POO Präst

Nu får man nöja sig med patek.

6. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Skit är det!

slimjim och CaptainOats gillar detta.
  7. Vnagenius

Vnagenius Stadsbo

Från:
    Halmstad
    Var i Vegas i Februari i år och det råder ingen brist på klockgodis där. Bästa butikerna låg i The Forum Shops inne på Ceasars Palace. The Torneau som i alla fall tidigare var världens största klockbutik finns där inne, även Roman Times var en fet butik. Utöver dessa butiker som sålde de flesta märken hade även Panerai, Hublot och Rolex egna butiker. Limiterade upplagor som vi i Sverige skall vara glada om vi blir tilldelade en av fanns i överflöd.
    Ett Mecka för oss klocknördar kort sagt.
    Enjoy!

Målarn och ErikGBG gillar detta.
  8. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Det är självklart lönt att köpa i usa.

Däremot verkar det som att butiksrabatt är svårt att ordna, även om det går. Men då via kontakter.

Istället kan du köpa från välkända dealers som fixar helt nya klockor till mycket förmånliga priser.

9. Vnagenius

Vnagenius Stadsbo

Från:
    Halmstad
    Glömde skriva att rabatten jämfört med AD i Sverige är obefintlig, nu kollade jag iofs mest Panerai och Breitling men dessa var inte lönt att köpa.

10. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Omega är inte heller värt. Trots låg dollar var dom dyrare än i sverige hos omegas egna affär i NY.

Mårtenssons ur Brookfield