• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex i skuggan av Tudor!

Är Tudor coolare än Rolex?

  • Ja!

    Röster: 88 51.2%
  • Självklart!

    Röster: 84 48.8%

  • Totala väljare
    172

Gummo

Joker
2-Faktor
Klart det är coolare med Tudor.
Rolex är
image.jpeg

Tudor är
image.jpeg

På en kortare semester på Cypern för ett tag sedan upptäckte jag att Rolex är mer massproducerad än Tudor.
Hittade bara Rolex och dessutom bra mycket billigare än vad jag betalat gör mina Tudors... Och det var oavsett om det var Skydweller, YachtMaster, Sub eller Daytonas. Märkligt.:angel:
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg


Gillar att posta mina Tudors
image.jpeg

image.jpeg

Sportar även en Rolex 16710 med lakrits-och Cokeinsert i bättre kvalitet än ovan. Gillar således även mamman!

My fifty cents; skönt att gå under radarn med förhoppningsvis mindre andel piratkopior. Har inte sett några kopior på Tudor BB men det är väl bara en tidsfråga:mad:.

Måste ändå erkänna att 1680 Rödsub är da shit...

Edit: skönt att regskylten på bilen utanför butiken på Cypern var avslöjande:
image.jpeg
Tack! Äntligen ett vederhäftigt och faktabaserat inlägg med mer bildbevis.
 

D.S

Omega
Hade hellre valt en Tudor före tex en Breitling, nu när nya urverken släppts. Dock inte coolare än Rolex ännu.....
 

niclashill

Cartier
Det "roliga" är att om Tudor börjar bli för coola, kannibalisera för mkt, kan Rolex närsomhelst förändra Tudor line-up:en. Inget får hota Rolex högmarginalprodukter, allra minst familjemedlemmar.

Tudor känns därför lite mer vågat val. Coolt i dag, visst, men även imorgon?

(Detta hindrar naturligtvis inte mig från att tvångsmässigt tokgoogla tvåraders pelagos.)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Det "roliga" är att om Tudor börjar bli för coola, kannibalisera för mkt, kan Rolex närsomhelst förändra Tudor line-up:en. Inget får hota Rolex högmarginalprodukter, allra minst familjemedlemmar.

Tudor känns därför lite mer vågat val. Coolt i dag, visst, men även imorgon?

(Detta hindrar naturligtvis inte mig från att tvångsmässigt tokgoogla tvåraders pelagos.)
Oavsett vad som händer i framtiden så är Pelagos en tuff klocka. Om Rolex tröttnar på att göra stureplansdykare och gör en ball titandykare framöver så kan du alltid köpa en sån.
 
Slutsats: Tudor är coolt men inte om man bär det för att man inte har råd med den Rolexen man egentligen trånar efter.

Själv älskar jag Tudor, tycker precis som många andra här att dom är lite coolare och moderna om man jämför med Rolex. Flyger under radarn också vilket är positivt i min bok. Själv bär jag en stureplansdykare men nästa klocka kan mycket väl bli en Tudor, helst BB blue :)
 

Oniel

Panerai
Dem går inte att jämföra på ett ärligt sätt! Gillar tudor men att jämföra rolex och tudor blir fel. Kan förlita om deras egna urverk men klockan är snygg men något för stor för mig tyvärr.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det svider så fruktansvärt att jag inte klippte en flinga när de fortfarande var något så när prisvärda. När jag flippade min 1675'a letade jag febrilt efter en med ljus och lykta men fann ingen som "dög" (läs: de gamla vanliga kraven såsom org tavla, visare, länk osv, inget j@vla kladdat/målat). Ville tom flippa rakt av mot en flinga eller small rose, och det utan att tveka en sekund!!
Idag ligger tyvärr både 1675, flinga samt small rose rätt rejält högt om man bara jämför med förra hösten, inte minst 1675 som stigit i taket.
SUCK!:(
MEN fick jag chansen idag att köpa en av dessa tre nämnda klockor (budget runt 50') skulle jag välja flingan "alla dar i veckan".h
En flinga före en 5513??
Absolut!!!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Och mitt svar angående Tudor gäller endast vintage, nytt så väljer jag tyvärr Rolex även om dom klassas som "mainstream"..
Och även om semi-vintage subbarna från Tudor saknar all den robusta charm som flingan och small rosen besitter tycker jag ändå att dom är coolare än semi-vintage subbarna från Rolex med vitguldsring..
OCH jag skulle även välja en MN flinga före en röd-sub från Rolex!
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag har tidigare ägt två Rolex, en Hulk och en Milgauss. Äger numera en Tudor Black Bay. Självklart håller Rolex högre kvalité än Tudor och det är ju också det som är meningen. Men på något sjukt sätt känns det bättre att ha på sig Tudorn, förmodligen för att den flyger under radarn. Tror även detta är en anledning till att många köper Tudor, för att ligga lite under radarn och fortfarande få (nästan) Rolex-kvalitét. Finns ju massor av folk här på KS som äger klockor från både Rolex och Tudor. Kan med handen på hjärtat säga att min Tudor har bättre finish än de flesta instegsmodeller från Panerai som kostar typ 2x mer, och då är jag själv Paneristi.

20160929_092914.jpg
 
Topp