• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex: insert, pärla, nyckelband

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ett sprucket insert med patina som enligt mått ska sitta på Rolex 14060, det ska dock gå att ändra lite i storleken har jag hört. Rekommenderar i så fall att en urmakare gör det då det är lätt att du själv ändrar storleken för mycket, det handlar om milimetrar som ni kan se i tabellen nedan. Insertet är sprucket kl 12, se bilder. Går att limma om man vill det men jag och andra har tidigare burit spruckna insert som de är.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg


Pärlan har gul patina. Svårt att sätta pris på den då jag bara hittar en annons som referens: https://klocksnack.se/threads/tritium-pärlor-5512-13-1680-1665.58091/

image.jpeg

image.jpeg


Oanvänt nyckelband från Rolex. Bilden nedan visar mitt gamla.

image.jpeg


Pris för insert: 769 kr + valfri frakt SÅLD
Pris för pärla: 769 kr + valfri frakt
Nytt pris pärla: 385 kr + valfri frakt SÅLD
Pris för nyckelband: 159 kr + valfri frakt

Byten: Bonetto 321 gummi 24 mm

Retur: nej
 
Senast ändrad:
Topp