• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex jubilee tavlor bilder

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Ledig dag och dåligt väder, då får det bli några klockbilder här på klocksnack :)
Här är två av mina oysterquartz, 17013 & 19019 p-serier med jubileetavlor som jag gillar skarpt.

PA260034.jpg

Rolex19019032.jpg

PA310116.jpg


Nicklas.S
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Super fina, jag gillar framför allt din vitgulds Daydate....
Borde skaffa mig en Oyster quartzare! :)
Mvh
Micke E

:D
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Ricrob skrev:
OQ är så coola! Din DD är magisk, finns den tavlan fast med stick-index också?

Det finns en vanlig mörkblå med index. OQ DD jubilee finns bara i brun, ivory & blå med arabiska siffror
och är extremt ovanliga. Jag har en brun jubilee tavla också som jag tänkte prova nån gång :)

Nicklas.S
 

Dubbes

Cartier
nicklas356 skrev:
Ledig dag och dåligt väder, då får det bli några klockbilder här på klocksnack :)
Här är två av mina oysterquartz, 17013 & 19019 p-serier med jubileetavlor som jag gillar skarpt.
Nicklas.S

Stort! Jag har samma blåa jubileetavla fast för DJ!
 

Optimisten

Cartier
Jag har faktiskt aldrig sett en VITGULD Day Date Oysterquartz förut. På gulguldaren kan man byta till läderarmband, men så verkar inte vara fallet för vitguldsvarianten? Vad skiljer mer?

Edit: lagt till vitguld ovan som jag missade först
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Optimisten skrev:
Jag har faktiskt aldrig sett en Day Date Oysterquartz förut. På gulguldaren kan man byta till läderarmband, men så verkar inte vara fallet för vitguldsvarianten? Vad skiljer mer?

Oysterquartz har integrerad länk men med lite pyssel kan man säkert byta till läderband om man vill.
Det skiljer inget mellan gul & vitguldsmodellerna, men äldre OQ Day-Date har horisontellt slipad finish
och polerade kanter på boett och länk medans nyare har vertikalt slipad finish och inga polerade kanter.
Slipningen/borstningen ändrades under 9 miljon serien ca 1985-86.
OQ Datejust var oförändrad från 1977-2001 förutom första året då det bara stod oysterquartz på urtavlan.

MVH Nicklas.S
 

Optimisten

Cartier
nicklas356 skrev:
Optimisten skrev:
Jag har faktiskt aldrig sett en Day Date Oysterquartz förut. På gulguldaren kan man byta till läderarmband, men så verkar inte vara fallet för vitguldsvarianten? Vad skiljer mer?

Oysterquartz har integrerad länk men med lite pyssel kan man säkert byta till läderband om man vill.
Det skiljer inget mellan gul & vitguldsmodellerna, men äldre OQ Day-Date har horisontellt slipad finish
och polerade kanter på boett och länk medans nyare har vertikalt slipad finish och inga polerade kanter.
Slipningen/borstningen ändrades under 9 miljon serien ca 1985-86.
OQ Datejust var oförändrad från 1977-2001 förutom första året då det bara stod oysterquartz på urtavlan.

MVH Nicklas.S

Inte helt fel!

2154013.jpg
 
Topp