• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex kopia öde - Live tråd

M021

Rolex
2-Faktor
Hittade en gammal kopia som jag fick från ett gammalt raggs pappa, såhär i periodpausen mellan Björklöven - Vik, vad bättre än att förgöra detta hemska föremål,

nV6XyrH.jpg
C4cXTi1.jpg
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
dude, det är inte en "eftermarknadslänk"... det är en jävla FAKE-länk....
Absolut är den det, men frågan är om inte alla länkar som ej är producerade av tillverkaren då även är fejk? Letar själv nu förbrilt efter rätt länk till min tudor jumbo men verkar svårt då de riktiga kostar runt 6-8k och "eftermarknadslänkarna" även de kan kosta över tusenlappen och de ställen som saluför dessa på nätet säljer även fake klockor. Tänker bland annat på en länk vid namn "yuki" som jag blev tipsad om via rolexforums. Så min undran är om det är mer acceptera med länkar som är rena kopior?
 

M021

Rolex
2-Faktor
Vore roligt någon gång att se att det blir ett missförstånd och att det inte är en kopia som krossas ;)

Vore kul, sålänge det inte händer mig eller någon vettig själ på forumet;)

Tjejen min bara skakade på huvudet och sa, "varför säljer du den inte?" -
Jag gick igång på alla cylindrar, "principsak, vill du stödja barnarbete i asien?" Hon blängde och förstod inte ett skit,
kanske överreagerade en aning i stridens hetta av att slå hål på bakboetten.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Vore kul, sålänge det inte händer mig eller någon vettig själ på forumet;)

Tjejen min bara skakade på huvudet och sa, "varför säljer du den inte?" -
Jag gick igång på alla cylindrar, "principsak, vill du stödja barnarbete i asien?" Hon blängde och förstod inte ett skit,
kanske överreagerade en aning i stridens hetta av att slå hål på bakboetten.

Det är ju också olagligt att sälja kopior, utöver det principiella och moraliska.
Bra gjort, och snygga bilder!
 
För mig är en kopia något som ser likadant ut minus eventuella loggor. Irriterande men knappast nåt man luras av.
Om samma kopia är försedd med originalets logga är det en fake. Tänker jag fel nu?
 
Topp