• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex lotteri lagom till jul? >>>>>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Inspirerad av julklapps tråden slog det mig att ett rolex lotto hade kunnat vara något för KS?

Vi är ju snart absurda 5000 medlemmar och hälften är mer eller mindre beroende av rolex kronan.

Administratörer, kan ni inte dra ihop något? Vad säger ni folk? Im in direkt asså

Cheers Chuck

5ac8761976624c6526690524ce800661.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Sätt en timeline så man får anmäla sig, en maxinsats per skalle, röstning på modell - behöver ju inte vara en vitguldare exempelvis ifall det skulle innebära att t.ex enbart 40 ville delta. Fixa till en gtg för alla anmälda med framhållning så alla kan komma så läggs en lapp per varje anmälds namn ner i en skål så får någon äran att dra lapp. :) blir vi många kan man ha ett finare pris och två tröstpris till namn två och tre som dras
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Alltid roligt med klock-lotterier och kanske, framför allt, Rolex. Rivalen har ju bra koll på reglerna runt detta med lotterier när det gäller de som varit på TTT. Men vitsen är att det skall hålla sig inom en mindre sluten krets. Där begränsades antalet till ca 50 och insatsen ca 700-1000 kr. Alla lotterier har snabbt blivit fulltecknade. Här kan jag tro att det skulle gå på mindre än en dag.
Men visst skulle det vara spännande att kombinera det med ett GTG. Maxantal 50. Insats 800kr och lottdragning på plats med vinsten klar att delas ut! Men vem orkar dra i detta?
 

Glusch

Cartier
Känns lite som att slänga pengar i sjön för att sedan på forumet se bilder på det som kunde varit mitt... Så visst, jag är självklart också på!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Om det finns någon som är jude likt mig så skicka ett PM så kan vi köra ett eget lotteri som inte är förknippat med julfirandet.
 
  • Like
Reactions: M.U

Belic

Cartier
Ja snälla!

För att inte bli oense om vilken modell som ska lottas ut så skulle man ju kunna få summan i form av ett presentkort på vår kära forumsponsor Rob Engström? Då kan man dessutom lägga till lite stålars o få något riktigt trevligt :cigar:

Ser framför mig en vinst på typ 65 000:-, jag säljer av min GMT2C, motiverar ytterligare pengar eftersom jag precis vunnit så mycket och köper mig en DD2 i gulguld :bag:
 

Noami

Cartier
Klart jag är på. Om vi är 50 pers så tycker mitt rationella spelsinne att slänga in 1000kr på 2% chans är smart.
 

Peddjy

Cartier
Jag har alltid hunnit missa dessa lotterier på TTT, jag är lätt med. Tror intresset här kommer att vara stort, samt att presentkort lät som en bra idé!
 
Topp