• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex nya linje av dinkor (slinkor) kan någon förklara,

Palenkovich

Patek
2-Faktor
För egen del är jag smått förälskad i nya Exp-tvåan; helt klart nästa köp när ekonomin tillåter. Det djupa intresset för dinkor är relativt nytt, varför jag än så länge inte har nått längre i min mognadsgrad än att vara insnöad på nytt; många av De lärde har ju ofta starkare fokus mot vintage ;-)
En mer konkret anledning till mina preferenser gentemot de nya modellerna är de förändringar som föranlett att de visuellt framstår som aningen större trots bibehållen diameter (läs Sub, GMT)..
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
För egen del är jag smått förälskad i nya Exp-tvåan; helt klart nästa köp när ekonomin tillåter. Det djupa intresset för dinkor är relativt nytt, varför jag än så länge inte har nått längre i min mognadsgrad än att vara insnöad på nytt; många av De lärde har ju ofta starkare fokus mot vintage ;-)
En mer konkret anledning till mina preferenser gentemot de nya modellerna är de förändringar som föranlett att de visuellt framstår som aningen större trots bibehållen diameter (läs Sub, GMT)..
Det kommer, en blandning av båda i en bra balans!
 
Topp