• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex och Omega råd

AndreasGroth

Breitling
Tja,

Jag funderar, och har funderat väldigt länge, på att införskaffa en Omega eller Rolex. Specifikt: antingen en Seamaster eller Speedmaster och när det gäller Rolex så spelar det inte så stor roll; bara den är större än 38mm. Har en budget på max 25k så har inte riktigt råd att köpa en helt ny. Undrar om någon har några råd på var någonstans man kan/ska köpa någon av dessa och då vara helt säker på att den är äkta/funkar bra, om jag ska vänta tills min budget är tillräckligt stor för att köpa en i nypris eller om jag borde rikta in mig på andra klockor. Om någon här på klocksnack är intresserad av att sälja sin klocka är man varmt välkommen till att posta i tråden också. :)

Tack på förhand
Andreas
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Med den budgeten så kommer iaf inte jag på någon Rolex över 38 mm. Däremot så borde du kunna få tag på ett bra exemplar av någon av Omegamodellerna.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Välkommen till Klocksnack!
För att göra det svårt för dig så får du tyvärr ingen Rolex större än 36mm (läs Datejust) för 25 tusen.

Är budgeten fast skulle jag kört på en begagnad Speedmaster. En härlig klocka med massvis av historia bakom!
Det finns lite olika ställen att köpa dessa, men jag skulle starkt rekomendera att köpa en via vår "Säljes"-avdelning.

Stretchas budgeten med 10-15 tusen kan du välja Explorer II 16570, möjligtvis Submariner 14060 eller Oyster Perpetual 114300 :)
 

månljus

Panerai
Låter som att det blir en Omega för dig. Om du hellre vill ha en Rolex så tycker jag att du först och främst ska fundera på vilken Rolex du vill ha, spara mer och sen köra. Lycka till!
 

Lund

Cartier
Jag kan bara hålla med föregående talare en omega speedmaster är det bästa inom din budget! Lycka till med köpet
 

Andyrew

Cartier
Läste först "omega och rolex tråd" och förväntade mig tredje världskriget. Som andra har sagt hade jag nog satsat på en omega, typ aqua terra/seamaster 300 master (jävla namn alltså)/speedy/PO.
 
Topp