• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex OP 34/36/39

Vilken Oyster Perpetual? (skriv gärna vilken favoritfärg ni har på tavlan)

  • 34mm

  • 36mm

  • 39mm

  • Ingen alls, köp glass för pengarna...


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Finns lite trådar om ämnet, men hittar dock ingen med poll. Idag är det istället för @Guskleto min tur att ha tråkigt på jobbet...

Tror att rätt många anser att OP är en tråkig modell? För mig är det en rätt soft basklocka, varken mer eller mindre, men dom är fina och funkar till det mesta i vardagen för en helt okej peng. Hade själv en TT förut, men tankarna går i att kanske snart skaffa en i stål och kanske till och med testa 39mm...!?

SÅ! Jag är nyfiken på vad KS tycker (ALLMÄNT såklart, alla svar är ju givetvis personligt tycke och beroende på vem som ska bära klockan):
-Ska en Rolex oyster perpetual vara 34, 36 eller 39mm?
-Ni som ägt en 114300 (39mm), vad tyckte ni? Känns som att rätt många sålde sina snabbt?
-På 114300 kommer i tre utförande som bekant, vilken faller er i smaken mest? Tycker att alla färgerna är intressanta på olika vis.

Mycket dramatisk releasefilm från Rolex youtubekanal:
OCH såklart, en stulen bild.
oyster_perpetual_m114300-0001_timeless_0001_840x770.jpg


Ha en regning men rolig dag! :watching:
 

MånsT

Rolex
36:an gillar jag bäst. Anledningen är att jag tycker de färgklickarna 39:an har utanför varje index ser barnsligt ut. Dubbelindex 3/6/9 samt 5-55 utanför indexen är snyggare. Färg? Den gul-/bronsfärgade är rätt ball.
 

Ale

Cartier
36:an, min har jag som avatarbild!
39:an ovan är fin, medges. Men nånstans måste man ju sätta stopp. Annars slutar det som för Invicta.
 

JFolkeG

Omega
Tycker OP är en riktigt trevlig klocka, dock har jag lite svårt för färgprickarna på de nya. Gillar 36 mm i white grape (bronsaktiga). Dvs ref 116000. Kör hårt!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag säger 36, en klassisk storlek som bör passa de flesta idag. Även 34mm är ju klassiskt, men upplevs nog som liten av många idag.
Jag skulle inte klara mig utan datum, så för mig faller den bort!
image.jpeg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har ägt ett par 36or och de är riktigt bekväma, 34 så börjar det nog bli för liten för min nuvarande smak. Provat 39mm Explorer ett par gånger och den sitter fint men inte brutit till vardags. Måste köpa en 39 OP och utvärdera ett tag.

Summering, alla storlekar är bra :cool:
 

joF

Panerai
Har ägt ett par 36or och de är riktigt bekväma, 34 så börjar det nog bli för liten för min nuvarande smak. Provat 39mm Explorer ett par gånger och den sitter fint men inte brutit till vardags. Måste köpa en 39 OP och utvärdera ett tag.

Summering, alla storlekar är bra :cool:
Haha ja. Man måste äga alla för att veta säkert. Det är det som är så roligt!
 
Topp