• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex OQ tråden

marlun

Rolex
Den är tillbaka :), nyrenoverad och fin.
IMG_9656.JPG
Otroligt snygg! 17000 är den bästa DJn
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
:borg:
Såg en på gripenbro för 35 tkr. Och den hade renoverats för 25 tkr. om det ingår tajtning av länk är det klart värt det
Yep, den med cosc tavla :), jättefin. Den hade jag en vecka, men länken precis de där irriterande mm för kort, så den gick tillbaka. Den jag har nu köpte jag i våras, Gripen tog tillbaka den då den läckte bl a i kronan, men nu fixad och fin :)
 

Lukkan

Cartier
Yep, den med cosc tavla :), jättefin. Den hade jag en vecka, men länken precis de där irriterande mm för kort, så den gick tillbaka. Den jag har nu köpte jag i våras, Gripen tog tillbaka den då den läckte bl a i kronan, men nu fixad och fin :)
Undrar den dan alla på OQ tråden ska lämna in sina dinkor på service om alla gör det på ett ställe och tillsammans om man kan pressa priset på service kostnaden?
 

Fadershan

Patek
Undrar den dan alla på OQ tråden ska lämna in sina dinkor på service om alla gör det på ett ställe och tillsammans om man kan pressa priset på service kostnaden?
Hahah vore ju en kul grej att göra, fatta att få 20+ st OQ's samtidigt då det är en rätt nischad klocka de kanske inte ser dagligen heller på ervice :) Jag e gejm på det! :)
 

Lukkan

Cartier
För den ger inte pengarna tillbaka nu?

Och nu finns det en högre tillgång än efterfrågan?
Den ger absolut avkastning just nu med, men just nu kan jag hitta en massa utan problem i prisklasser från 25-35 tkr. Om ca 10 år kanske det inte ser likadant ut folk säljer inte dom och när dom väl är till salu kanske går för 40? Vem vet eller så är dom inte värt ett piss förutom dens historia men som ja har sett genom åren har den bara gått upp i pris och allmänt lite svårare att få den exakt som man letar efter? Eller är jag ute och cyklar:confused:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Behåll den i ca 10 år så är det garanterat pengar tillbax.

Om ca 10 år kanske det inte ser likadant ut folk säljer inte dom och när dom väl är till salu kanske går för 40? Vem vet eller så är dom inte värt ett piss förutom dens historia men som ja har sett genom åren har den bara gått upp i pris och allmänt lite svårare att få den exakt som man letar efter? Eller är jag ute och cyklar:confused:

Mest nyfiken på hur du menade. :)

Lite olika budskap i posterna ovan dock.

Generellt tycker jag att det är farligt att sia om värde på lyxprodukter i framtiden. Jag nöjer mig med att konstatera att det är en väldigt fin klocka som jag gärna skulle äga! :)
 

Lukkan

Cartier
Mest nyfiken på hur du menade. :)

Lite olika budskap i posterna ovan dock.

Generellt tycker jag att det är farligt att sia om värde på lyxprodukter i framtiden. Jag nöjer mig med att konstatera att det är en väldigt fin klocka som jag gärna skulle äga! :)
Sant sant kanske rösten i huvudet lät bättre än formuleringen i texten så nöjer mig med att han har en fin dinka som alla här på KS.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Om ni polerat er kära OQ, vart har ni då lämnat in den och har den kommit tillbaka lika skarp som innan? Min är inte i något större behov men tänker att den skulle se lite schysstare ut om några smådings försvann men är inte värt det utifall det finns risk för runda kanter.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Om ni polerat er kära OQ, vart har ni då lämnat in den och har den kommit tillbaka lika skarp som innan? Min är inte i något större behov men tänker att den skulle se lite schysstare ut om några smådings försvann men är inte värt det utifall det finns risk för runda kanter.
Bästa resultatet blir det om den skickas till Rolex. Stora AD som t.ex. Nymans är också duktiga.
Undvik mindre AD som i vissa fall inte har rätt utrustning och kunskap om hur en OQ ska poleras.
Det är också viktigt att ha en bra dialog med urmakaren om vad som ska poleras, t.ex. att lämna bevels orörda.
 
Senast ändrad:

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Bästa resultatet blir det om den skickas till Rolex. Stora AD som t.ex. Nymans är också duktiga.
Undvik mindre AD som i vissa fall inte har rätt utrustning och kunskap om hur en OQ ska poleras.
Ja, jag får nog göra det. Rädd för att det blir fel. Kan nästan kännas som att man raderar klockans histora vid polering men blir det gjort på rätt sätt så är det mer underhåll än förändring.
 
Topp