• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex OQ tråden

zamboni

Omega
Här kommer en bild på min.

IMG_4189.jpg
 

jabla

Sarlacc
Varför gör ni så här mot mig? skapa ett behov samtidigt som den höjs till skyarna och priserna stiger i höjden. Finns bara en sak att göra: våga vägra batteri. :)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Har inget glasklart svar tyvärr, men
Jo dom e nog lite svårare än dom vanligare länkarna o_O, beror ju på vad man har att jobba med.
Men vi har lite verktyg på G fr Rolex inom snar framtid som underlättar för skarpare kanter, så ha ej för bråttom.

Rekommenderar att du ringer och ber att få prata med någon av urmakarna"och förklara läget.
"Peter,Jonas,Markus,Caroline

/icke urmakaren

Tackar för svar! :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har inget glasklart svar tyvärr, men
Jo dom e nog lite svårare än dom vanligare länkarna o_O, beror ju på vad man har att jobba med.
Men vi har lite verktyg på G fr Rolex inom snar framtid som underlättar för skarpare kanter, så ha ej för bråttom.

Rekommenderar att du ringer och ber att få prata med någon av urmakarna"och förklara läget.
"Peter,Jonas,Markus,Caroline

/icke urmakaren
Jag har också en OQ som skulle behöva en lättare polering. Några nyheter kring de nya verktygen från Rolex än ROB-1832?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag kan svara själv på ovanstående fråga efter mailkontakt med Rob E. Nya slipverktyg är beställda från Rolex men oklart när de levereras. Oysterquartz skickas nu till Rolex för polering.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Varför använder inte oysterquartzägare sin klocka?
Det känns som att det är en klocka som oförtjänt får spendera mycket tid i dess ägares låda. Det är ingen vetenskapligt gjord analys, men det verkar som att det postas få bilder på OQ's i förhållande till antalet ägare.



IMG_4647.JPG
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Varför använder inte oysterquartzägare sin klocka?
Det känns som att det är en klocka som oförtjänt får spendera mycket tid i dess ägares låda. Det är ingen vetenskapligt gjord analys, men det verkar som att det postas få bilder på OQ's i förhållande till antalet ägare.



IMG_4647.JPG
För min del beror det på utslitna bandstift. Jag är rädd att de går av och jag tappar den. Detta är förstås ett icke-problem för de flesta men jag har ca 80 mil till närmaste AD. Den ska fixas om några veckor dock. :)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
För min del beror det på utslitna bandstift. Jag är rädd att de går av och jag tappar den. Detta är förstås ett icke-problem för de flesta men jag har ca 80 mil till närmaste AD. Den ska fixas om några veckor dock. :)


Ja då förstår jag om du inte har den på armen. Håller du med om mitt påstående ovan?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ja då förstår jag om du inte har den på armen. Håller du med om mitt påstående ovan?
Det ligger något i det, absolut.

Jag tycker det är en riktigt grym allroundklocka och bara jag får min fixad ska den börja få mycket handledstid igen. Körde den mycket i vintras tills jag petade ut stiften och såg vilket skick de var i. Den är också rätt repig och jag kommer att låta göra en lätt polering av den.
 

joey

Cartier
Varför använder inte oysterquartzägare sin klocka?
Det känns som att det är en klocka som oförtjänt får spendera mycket tid i dess ägares låda. Det är ingen vetenskapligt gjord analys, men det verkar som att det postas få bilder på OQ's i förhållande till antalet ägare.



IMG_4647.JPG

Kanske gäller vissa, men mina går varma jämt fördelade i rotationen med de mekaniska vännerna...
 
Topp