• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex OQ tråden

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
En bild på en riktigt udda fågel, ref 1831 från 1977 med Oysterquartz case och King Midas länk.
Den är tillverkad i platina i endast 8 numrerade ex, alla med olika urtavlor.
Rolex 1831.jpg
 
Senast ändrad:

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
En bild på en riktigt udda fågel, ref 1831 från 1977 med Oysterquartz case och King Midas länk.
Den är tillverkad i platina i endast 8 numrerade ex, alla med olika urtavlor.
Page179Ref1831122_zps72b93cb0.jpg
En riktig hybrid! Midas länk, DD tavla och OQ case. Gissar att det inte sitter ett kvartsverk i denna?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Ös på! Det är skitkul att se, vore trevligt om ni hade reklamerna digitalt och kunde klistra in här.
 

bubben67

Omega
2-Faktor
Är sugen på en OQ men är lite orolig för det dess höga tickande ljud.
Jag menar sitter man i ett tyst rum, hör man det typ hela tiden?
Vad är era åsikter?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Är sugen på en OQ men är lite orolig för det dess höga tickande ljud.
Jag menar sitter man i ett tyst rum, hör man det typ hela tiden?
Vad är era åsikter?
Jag var också tveksam före jag köpte min men som tur är stör jag mig inte på tickandet. Det är inte så att det hörs i hela rummet där klockan finns. I vissa lägen när man har klockan på armen så hörs det mer och ibland inte alls. Verkar som det beror på vinkeln mot örat eller nått. Ifall klockan ligger på vissa underlag så kan det bli resonans så att det hörs väldigt bra.

Så jag skulle säga att ifall du inte stör dig väldigt lätt på ljud så är det inga problem.
 

Ryttaren

Rolex
Är sugen på en OQ men är lite orolig för det dess höga tickande ljud.
Jag menar sitter man i ett tyst rum, hör man det typ hela tiden?
Vad är era åsikter?


Tänkte också på det innan köp då det förra året var nån/några nya ägare här på forumet som blev tagna på sängen av det "höga" tickandet och nån t.om. sålde direkt pga detta.

Jag trodde det skulle låta mer, stör mig inte alls på det, ens när den ligger nära på sängbordet. Möjligt att det skiljer mellan olika ex, det vet jag inte. men låt inte rädslan för det stoppa köp. Är supernöjd med mitt val och tycker den är charmigare än vanliga DJ.

Börjar förstå Nicklas.S och Joey :) Just nu skulle jag även hellre ta en vitguld OQ än den vanliga DD:n :rolleyes:

Edit: såg att jonas_w hann före. Instämmer helt i hans beskrivning av ljudupplevelsen!
 

meuller

Omega
Går även jag i köptankar kring en OQ. Jag undrar lite över hur det funkar med att justera länken. Är det någon som kan upplysa mig om detta ?:angel:
 

joey

Cartier
Går även jag i köptankar kring en OQ. Jag undrar lite över hur det funkar med att justera länken. Är det någon som kan upplysa mig om detta ?:angel:

Du är hänvisad till justering enbart genom att lägga till och ta bort länkbitar med skruvmejsel. Mig veterligen existerar inga 0,5- eller 1,5-länkbitar till någon av OQ-presidentlänken...
 
Topp