• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Oyster Date 15000

Jacob T.

Breitling
2-Faktor
Tjena,

Jag sitter och funderar på att köpa en ny klocka, förmodligen en Rolex Daytona (vit). Frågan som jag står inför är om jag ska sälja min Rolex Oyster Date 15000 för att delfinansiera den nya klockan eller om jag ska behålla den eftersom det är en väldigt klassisk "kostymklocka" och den kanske dessutom kommer att öka i värde med tiden?
Vad hade ni gjort?
Bifogar några bilder =)
 

Bilagor

  • roelx1.png
    roelx1.png
    71.3 KB · Visningar: 188
  • rolex2.png
    rolex2.png
    161.7 KB · Visningar: 210

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Behåll, förutsatt att du inte behöver delfinansiera Daytonan med "SMS-Lån" då istället. ;) Nä, behåll den. Väldigt fin och användbar!
 

Simpatico

Rolex
Tycker nog att den skall du behålla. Spara vidre en stund så har du din Daytona sen.
Tror att dom kommer att komplettera varandra bra sen.
 

Jacob T.

Breitling
2-Faktor
Behåll, förutsatt att du inte behöver delfinansiera Daytonan med "SMS-Lån" då istället. ;) Nä, behåll den. Väldigt fin och användbar!
hehehe nja jag tänkte faktiskt försöka hålla mig borta från SMS-lån :D
Kul att höra era åsikter! Känns som att efterfrågan på lite mindre klockor ökar nu?
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
hehehe nja jag tänkte faktiskt försöka hålla mig borta från SMS-lån :D
Kul att höra era åsikter! Känns som att efterfrågan på lite mindre klockor ökar nu?
Jo, den har väl aldrig försvunnit bland de som Gillar klockor lite extra. Men tycker mig också se lite mindre storlekar bland "vanligt folk". Tror det finns en stor tråd här på forumet där dom båda sidorna möts. ;)
 

Jacob T.

Breitling
2-Faktor
Hej,
Jag köpte den för drygt 2 år sedan via min tjejkompis som bor i greenwich connecticut, klockan är från 1985 och i mitt tycke i väldigt fint skick. Som tur var lyckades jag tajma in dollar-kursen så det kändes som en bra affär =)
Den funkar perfekt till kostym men skulle vilja ha en något större till vardags , därav daytonan ;)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag hade lätt behållt den. Stor skillnad på klockorna, skönt med lite variation som du skrev.
Fin!
 
  • Like
Reactions: ZQT
Topp