• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
OT: Såg denna tråden och kom ihåg en klocka som låg och vilade i byrålådan.
HVybMpL.jpg

Oklar ref på den, troligtvis mekanisk ;)
Ja, det är nästan samma klocka! Kul med Musse!!
 

Virrjet

Omega
2-Faktor
Har själv sneglat lite på dessa, finns det någon ref som är en legit rolex modell utan ommålade tavlor etc?

Blev förövrigt riktigt snyggt med Sekundvisaren och Lädret!
 

rogart-63

Patek
vad är fel på datumet?
Om det är okej kan jag svara på det @Margarinkungen . Sitter ett 2824 verk i den. Och då inte datumfönstret läge passar med original ETA skiva . Så köpte vi ett inlägg som skulle ligga över den befintliga Eta skivan . Men det fick inte riktigt plats. Så fixen blev att steloperera skivan och ta bort datumdelarna och limma skivan på insidan. Kanske skulle det gå att fixa idag om det finns andra delar som passar bättre. var ändå några år sen vi gjorde modden.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Om det är okej kan jag svara på det @Margarinkungen . Sitter ett 2824 verk i den. Och då inte datumfönstret läge passar med original ETA skiva . Så köpte vi ett inlägg som skulle ligga över den befintliga Eta skivan . Men det fick inte riktigt plats. Så fixen blev att steloperera skivan och ta bort datumdelarna och limma skivan på insidan. Kanske skulle det gå att fixa idag om det finns andra delar som passar bättre. var ändå några år sen vi gjorde modden.
Får fixas när rätt verk kommer till mig.... det börjar dock bli dags för en service snart, den drar sig lite nu, rucka nu och service när lusten faller på
 

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Riktig kul läsning, och grym klocka!
Det där gick ju galant med en hel del modds, hoppas du kommer få tag i rätt verk någon gång. :)
 
Topp