• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Oyster Perpetual Date

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Rolex Oyster Perpetual Date 1500

Säljer en Date 1500 med 2301xxx serie, cal. 1570. Automatiskt urverk.

Kommer på original Oysterlänk med nästan ingen stretch alls (se bild). Det finns extra länkbitar, den passar handleder upp till cirka 19.5 - 20 cm. Länken är 78350 med 557-endlinks, en av dem är nyköpt från Bergströms (AD).

Klockan är i mycket fint skick både invändigt och utvändigt. Den kom nyligen hem från en komplett service från Bergströms Ur som kostade 9300 kronor (kvitto finns). Det är 1 år och 9 månaders garanti kvar på klockan. Klockan genomgick en lätt polering vid service. Förutom den vanliga servicen byttes visare/lås/glas, kronhals och krona till helt nya delar.

Boetten är rätt tjock, men har ju blivit polerad. Luggarna ser enligt min mening mycket bra ut. Skarpa kanter och en del kött. Det finns inga repor, och knappt en enda hairline på boetten.

Tavlan är fint grå som skiftar i olika ljus/betraktningsvinklar, benämns ibland som ”slate grey”. Jag är ingen bra fotograf men titta gärna på bilderna för ett hum om tavlan.

Kronan är mycket mjuk och fin, växlar datum exakt 23.59/00.00. Klockan är också tryckt med godkänt resultat.

Kommer med Servicekvitto, servicetui, no-name box, extra länkbit, servicemanual men inga andra tillbehör.
Affär görs antingen F2F i Malmö eller skickat (efter emottagen betalning). F2F sker t.ex på min arbetsplats, för bådas trygghet/trivsel.

Priset återspeglar den service som just genomförts.

Pris: 23 500 kr 24 500, vilket är vad jag själv lagt ut på klockan.
Retur: Ej retur då klockan är under garanti.
Byten: Tudor BBB på länk
? Explorer 1 med pengar från mitt håll.

IMG_0626.JPG


IMG_0703.JPG IMG_0706.JPG IMG_0707.JPG IMG_7327.JPG
 

Bilagor

  • IMG_0701.JPG
    IMG_0701.JPG
    139.2 KB · Visningar: 1,302
  • IMG_7328.JPG
    IMG_7328.JPG
    100.4 KB · Visningar: 605
Senast ändrad:
Topp