• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Oyster perpetual Date

TompaC

Rolex
2-Faktor
Oj. När det gäller priser så där är jag inte rätt person att fråga. Bästa sättet att ta reda på det är nog att kolla mycket på utbudet på nätet. T ex Chrono24 och liknande. Nu är ju skick olika och påverkar också pris, men kollar du många får du nog en bra bild på rimlig skillnad. Det finns säkert många här som kan detta jättebra, men jag är inte en av dem. Jag tror att min kompis gav mellan 20 och 25 000 för sin. Den var i toppskick. Vad en liknande DJ skulle kostat vågar jag inte gissa.
Ja förstår! Jag fick iaf någon riktlinje när det gäller Date priser!
 
Ja förstår! Jag fick iaf någon riktlinje när det gäller Date priser!
Jag kom på att jag faktiskt kan bjuda på en bild på den där klockan. Den har ju visats här på forumet. Även här gjorde jag allt för att få honom att göra sig av med den. ;)

dsc_1103-jpg.257089
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ägt en och fick dessvärre flippa den för att den upplevdes för liten, då har jag ändå rätt smala handleder.
Men som dressklocka absolut, vardag är tveksamt.
DJ är bättre på herrar.
+1
Vill du @TheoRaffone ha den som dressare, så tycker jag 34 funkar fint. Jag tyckte personligen även vintage DJs kändes väldigt dressiga och gubbiga pga storleken, och ffa om den hade räfflad krans och jubilee. Gillar man den looken, så är det bara att köra. Jag valde dock bort DJs och liknande pga av jag inte riktigt kom överens med den. Har ca 16 cm handled btw.

En 6426 på 35mm


DJs på 36mm




EDIT:
Tudor 7024/0 på 38mm



Tudor på 34mm
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
+1
Vill du @TheoRaffone ha den som dressare, så tycker jag 34 funkar fint. Jag tyckte personligen även vintage DJs kändes väldigt dressiga och gubbiga pga storleken, och ffa om den hade räfflad krans och jubilee. Gillar man den looken, så är det bara att köra. Jag valde dock bort DJs och liknande pga av jag inte riktigt kom överens med den. Har ca 16 cm handled btw


Jag söker ju en lite mer dressad klocka då jag redan har några beaters och lite mer vardagsklockor. Mina handleder är cirka 17 så och din 34mm 6426 på länk såg väldigt bra ut!
 

Mvnordlander

Cartier
Mina handleder mäter 16.5cm och jag har en Datejust 36mm och tycker den sitter helt perfekt.
IMG_2201.JPG


Jag va även och testade en Date på 34mm som jag också tycker sitter väldig bra (ber om ursäkt för dålig bild dock)
Rolex Date.jpg


Tycker inte man ska vara rädd för mindre klockor, blir bara elegant.
 

jerik

Omega
Jag kom på att jag faktiskt kan bjuda på en bild på den där klockan. Den har ju visats här på forumet. Även här gjorde jag allt för att få honom att göra sig av med den. ;)

dsc_1103-jpg.257089
Häpp!
DSC_1698.JPG

Så lika att jag började fundera på om jag är din kompis dotter. Men senaste toabesöket visar att jag inte kan vara dotter till någon. ;) Inte har jag heller haft turen att få den av pappsen heller. Men så har jag fyra och ett halvt år till MIN examen. Eftersom jag ironiskt nog pluggar till samma yrke som den där lyckliga dottern får jag hoppas att jag också får en likvärdig examenspresent.

Men, men........ingen ide´átt drömma.
 

Spenniz

Omega
Kanske en löjlig fråga, men jag noterar att på vissa av klockorna står det Swiss made andra bara Swiss. Någon som vet när det ändrades?
 
Topp