• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Oyster Perpetual Sea Dweller 16600

Hej!

Detta är mitt första inlägg efter månader av tjuvkikande på tråden.
Jag är på jakt efter en Sea Dweller och har kanske funnit en som är intressant. Tyvärr har jag inget kunnande i frågan så därför hoppas jag på lite hjälp eftersom detta är min första "riktiga" klocka.

Jag har hittat en från 1997 från Asien.
Priset är strax under 37.000kr och skicket enligt säljaren är mycket gott, 2 på en 5 gradig skala där 1 är utmärkt. Har fått bilder och den ser riktigt bra ut.
Allt är original på klockan enligt säljaren
Låda till klocka ingår
Försäkring för transport, 100% täckt
Garanterar 100% äkthet annars pengarna tillbaka
Har fått svensk referens av säljaren som går i god för säljaren.

Anser ni detta vara ett rimligt pris och bör jag tänka på något mer?



Tack på förhand!
/Carl-Gustav
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Är det ett komplett paket? Du nämner att "låda" ingår, menar du då en originalbox?
Hur är det med papper, service gjord o s v?
 
Tack för ditt svar, min gissning är att minst 25% moms tillkommer via tullen va? Gissar att de inte fakturerar alla men att man givetvis ska räkna med det i kalkylen. Är det någon mer större kostnad som kan tillkomma?
Säljaren heter Alex pig, från Hong Kong. Finns på chrono 24 med flera annonser. Någon som vet något om honom ?
 
Är det ett komplett paket? Du nämner att "låda" ingår, menar du då en originalbox?
Hur är det med papper, service gjord o s v?
Tack för att du tar dig tid och svarar. är nybörjare:) rolex originalbox ingår. Men inga papper, gällande service säger säljare:"No but we have watchmarker checked all watches before sell, all working perfectly".
Tack !
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Tack för att du tar dig tid och svarar. är nybörjare:) rolex originalbox ingår. Men inga papper, gällande service säger säljare:"No but we have watchmarker checked all watches before sell, all working perfectly".
Tack !

För egen del vill jag ha papper, och veta att klockan fått en bra service på auktoriserad verkstad.
Har hört andra som handlat av Alex Pig med både bra och mindre bra resultat.

Kolla om du inte hittar något i Europa som har papper o s v. Kan vara ett bättre (enklare) köp. Du riskerar bl a inte att behöva betala svensk moms.
 

fredrik

Omega
Att han har plockat ihop frankenrollar till den grad att köpare vart tvungna att skicka tillbaka grejorna då AD inte ville skriva äkthetsintyg på dinkan.
Tror kanske du tänker på mig. Köpte klocka och det var ett hopplock utan dess like. Så han är trevlig och man kan skicka tillbaka och allt det där. Men när varan från början är skit så hjälper det inte med bra service.
Mitt tips är att lägga ett par tusen till och köp via Klocksnack eller hitta någon här i Europa som har bra cred.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Tror kanske du tänker på mig. Köpte klocka och det var ett hopplock utan dess like. Så han är trevlig och man kan skicka tillbaka och allt det där. Men när varan från början är skit så hjälper det inte med bra service.
Mitt tips är att lägga ett par tusen till och köp via Klocksnack eller hitta någon här i Europa som har bra cred.

Du är min ständiga referens när folk frågar om Alex Pig!
 
Tack för alla era erfarenheter/tips. Jag avstår affär med säljaren och siktar in mig på Sverige/Europa istället! Låter som att det är värt att lägga till någon tusenlapp för att slippa ev besvär.!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Som Aquaracer2 säger så har han inte direkt bra referenser i vissa fall (tror det rörde sig om billigaste datejustarna). Oavsett tycker jag priset var väl högt för att motivera ett köp från HongKong
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Har kommit relevanta svar i tråden, tycker jag. Finns många säljare i Europa som har hög kvalitet, så håll lite koll efter något sådant.

Föreslår också att du - om du inte redan har gjort det - tänker igenom om du vill ha en klocka med tritiumvisare och tavla, eller en senare modell med Luminovavisare och tavla (med eller utan genomgående boetthål). Tycker också att du ska undvika klockor som fått utbytestavla/visare, då det finns många SD att välja mellan.

Lycka till!
 
Har kommit relevanta svar i tråden, tycker jag. Finns många säljare i Europa som har hög kvalitet, så håll lite koll efter något sådant.

Föreslår också att du - om du inte redan har gjort det - tänker igenom om du vill ha en klocka med tritiumvisare och tavla, eller en senare modell med Luminovavisare och tavla (med eller utan genomgående boetthål). Tycker också att du ska undvika klockor som fått utbytestavla/visare, då det finns många SD att välja mellan.

Lycka till!
Tack!
Låter som att jag får läsa på lite, tack för tipset!
 
Topp