Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex Oyster Perpetual Sea Dweller 16600

Diskussion i 'Diskussion' startad av carl-gustav, 10 september 2013.

1. carl-gustav
    Trådstartare

carl-gustav Torpare

Hej!

Detta är mitt första inlägg efter månader av tjuvkikande på tråden.
    Jag är på jakt efter en Sea Dweller och har kanske funnit en som är intressant. Tyvärr har jag inget kunnande i frågan så därför hoppas jag på lite hjälp eftersom detta är min första "riktiga" klocka.

Jag har hittat en från 1997 från Asien.
    Priset är strax under 37.000kr och skicket enligt säljaren är mycket gott, 2 på en 5 gradig skala där 1 är utmärkt. Har fått bilder och den ser riktigt bra ut.
    Allt är original på klockan enligt säljaren
    Låda till klocka ingår
    Försäkring för transport, 100% täckt
    Garanterar 100% äkthet annars pengarna tillbaka
    Har fått svensk referens av säljaren som går i god för säljaren.

Anser ni detta vara ett rimligt pris och bör jag tänka på något mer?

Tack på förhand!
    /Carl-Gustav

2. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Vem är säljaren och har du tänkt på tull och extra avgifter som med stor sannolikhet kan tillkomma?

carl-gustav gillar detta.
  3. MJ24

MJ24 Friends of KS

Är det ett komplett paket? Du nämner att "låda" ingår, menar du då en originalbox?
    Hur är det med papper, service gjord o s v?

4. carl-gustav
    Trådstartare

carl-gustav Torpare

Tack för ditt svar, min gissning är att minst 25% moms tillkommer via tullen va? Gissar att de inte fakturerar alla men att man givetvis ska räkna med det i kalkylen. Är det någon mer större kostnad som kan tillkomma?

5. carl-gustav
    Trådstartare

carl-gustav Torpare

Säljaren heter Alex pig, från Hong Kong. Finns på chrono 24 med flera annonser. Någon som vet något om honom ?

6. carl-gustav
    Trådstartare

carl-gustav Torpare

Tack för att du tar dig tid och svarar. är nybörjare:) rolex originalbox ingår. Men inga papper, gällande service säger säljare:"No but we have watchmarker checked all watches before sell, all working perfectly".
    Tack !

7. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Att han har plockat ihop frankenrollar till den grad att köpare vart tvungna att skicka tillbaka grejorna då AD inte ville skriva äkthetsintyg på dinkan.

Gavve och Spencer gillar detta.
  8. carl-gustav
    Trådstartare

carl-gustav Torpare

Tack för din hjälp, jag bör nog med andra ord leta vidare låter det som!

9. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Vänta lite, vill ha fler folk i tråden först.

10. MJ24

MJ24 Friends of KS

För egen del vill jag ha papper, och veta att klockan fått en bra service på auktoriserad verkstad.
    Har hört andra som handlat av Alex Pig med både bra och mindre bra resultat.

Kolla om du inte hittar något i Europa som har papper o s v. Kan vara ett bättre (enklare) köp. Du riskerar bl a inte att behöva betala svensk moms.

11. fredrik

fredrik Bonde

Tror kanske du tänker på mig. Köpte klocka och det var ett hopplock utan dess like. Så han är trevlig och man kan skicka tillbaka och allt det där. Men när varan från början är skit så hjälper det inte med bra service.
    Mitt tips är att lägga ett par tusen till och köp via Klocksnack eller hitta någon här i Europa som har bra cred.

Pleximannen och Aquaracer2 gillar detta.
  12. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    För dessa pengar kan du lätt hitta en SD i EU.

13. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Du är min ständiga referens när folk frågar om Alex Pig!

fredrik gillar detta.
  14. carl-gustav
    Trådstartare

carl-gustav Torpare

Tack för alla era erfarenheter/tips. Jag avstår affär med säljaren och siktar in mig på Sverige/Europa istället! Låter som att det är värt att lägga till någon tusenlapp för att slippa ev besvär.!

15. Gavve

Gavve Greven

Som Aquaracer2 säger så har han inte direkt bra referenser i vissa fall (tror det rörde sig om billigaste datejustarna). Oavsett tycker jag priset var väl högt för att motivera ett köp från HongKong

16. acce1999

acce1999 Friends of KS

Har kommit relevanta svar i tråden, tycker jag. Finns många säljare i Europa som har hög kvalitet, så håll lite koll efter något sådant.

Föreslår också att du - om du inte redan har gjort det - tänker igenom om du vill ha en klocka med tritiumvisare och tavla, eller en senare modell med Luminovavisare och tavla (med eller utan genomgående boetthål). Tycker också att du ska undvika klockor som fått utbytestavla/visare, då det finns många SD att välja mellan.

Lycka till!

17. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Kolla inlägget bad&good guys finns tråd om chrono24 där

18. carl-gustav
    Trådstartare

carl-gustav Torpare

Tack!
    Låter som att jag får läsa på lite, tack för tipset!

Mårtenssons ur Brookfield