• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Oyster Perpetual VS Rolex Datejust...

...hat ju postat lite vilka tavlor som folk gillar på DJ, MEN varför är inte Rolex Oyster Perpetual mer populär???

Den är också 36mm, lite roliga tavlor samt skillnaden är väl utöver avsaknaden av datum att den och bandet är borstade och inte har PCLs, dock verkar ringen vara blank, hursom så är den ju snygg och ligger ca 10-20k under i pris???

http://www.uret.se/rolex-perpetual-c-9_148.html

Hursomhelst så är det lite underligt att den inte är mer populär? En snygg och faktiskt rätt 'billig' Rolex i bra storlek (36mm)

OP_today.jpg


1160xx_021.jpg



file-vi.jpg


5175601364_a334eda9bf_z.jpg


5182031291_4a60d51c5a_z.jpg


rx390_im.jpg


RX116000BKPKAm.jpg


OP_wicker.jpg


638462d1371500444-meine-no-name-rolex-rolex-oyster-perpetual-ref-116000-blue-arab-3-6-9-p1010623n-large-.jpg


2951_1304428436.jpg


DSC01837.jpg
 

_jonte

Patek
Jag gillar dem, mycket snyggare än moderna DJ med sina borstade bandhorn. Kul tavlor, gillar särskilt denna typen (minus diamanterna då)
rolex-116034-8_LRG.jpg
 
  • Like
Reactions: jhm

JayJay

Rolex
En fråga. Bär man dessa större än 4&5-siffriga DJ´s? Caset ser lite fetare ut?
Det gör den definitivt.
...hat ju postat lite vilka tavlor som folk gillar på DJ, MEN varför är inte Rolex Oyster Perpetual mer populär???

Den är också 36mm, lite roliga tavlor samt skillnaden är väl utöver avsaknaden av datum att den och bandet är borstade och inte har PCLs, dock verkar ringen vara blank, hursom så är den ju snygg och ligger ca 10-20k under i pris???

http://www.uret.se/rolex-perpetual-c-9_148.html

Hursomhelst så är det lite underligt att den inte är mer populär? En snygg och faktiskt rätt 'billig' Rolex i bra storlek (

/last%20quarter%20of%202010/DSC01837.jpg[/IMG]

Jag gillar både tavlorna och det faktum att den är borstad... MEN om jag skulle köpa en Rolle utan datum så skulle det bli en Exp I. Dessutom är den där glasringen inte särskilt rolig IRL tycker jag. Vitguldsringen som finns till DJ däremot är mums.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
36mm är en perfekt storlek! Den med blå tavla ser löjligt läcker ut... Man borde ta och klämma på en hos AD....:)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Eller så har vi handleder som ekstockar;) eller så säger vi så för att vara coola :):rolleyes:



Modellen i sig gillar jag faktiskt. Jag som ogillar dressare normalt o_O
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ja dom är fina och prisvärda. Trodde dom var 34 mm.
Problemet är väl att de arabiska indexen 3 och 9 inte ligger i jämnhöjd, right? ;) ;)
Kommer ni ihåg den historien?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Snygga. Och visst finns det "Date" också fortfarande, vilket inte är någon skillnad mot Datejust längre (förut hade datejust quikset medans date var non)?
 

A.Gold

Omega
Den första OPn (legit förkortning?) med blå tavla är ju riktigt snygg! Vet dock inte riktig hur jag ställer mig till likheten till explorern, blir väl något av en snikversion. Vad har ni för tankar där?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
äh, jag tyckte den första bilden var schysst. Känns som en lite roligare variant på Exp 1, lite mer business
 
Topp