• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Oyster Perpetual VS Rolex Datejust...

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Har inga problem med det rosa! Har mer problem med att den ser lite ut som en Explorer-wannabe. :)
Men köp om du gillar! Tavlor går ju också, som bekant, att byta om man tröttnar.
 

alfons

Cartier
Har inga problem med det rosa! Har mer problem med att den ser lite ut som en Explorer-wannabe. :)
Men köp om du gillar! Tavlor går ju också, som bekant, att byta om man tröttnar.


Absolut, men jag känner nog att den blåa tavlan är vad som gäller. Anser inte att den snor lika mycket från Explorern, även om att jag kan hålla med om att den med rosa index gör. Tycker att den blå gör sig väldigt fint. Nu ska jag bara hitta ett ex, och kamma hem det. :artist:
 

Dan Fixx

Breitling
82KegeC.jpg


Var inne på Bergströms idag, och var oerhört nära på att knipa, kanske imorgon....

"My body is telling me me yes, but my minds is telling me NO."
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det ser ju inte klokt ut när siffror på urtavlor är vända åt båda hållen!
 

Andrew

Cartier
Du kan ju inte köpa en tjejklocka och rosa index betyder att det är en tjejklocka. Jag skulle skratta ihjäl mig och undra om du hade tagit frugans klocka om jag såg en man med den klockan. No offense!

Jag skrattar fortfarande åt din gamla tråd där du sa att alla Rolex OP du tittat på hade sneda tavlor men du kunde inte lägga upp en enda bild som stödde ditt påstående.

No offense!
 

Skolläraren

Panerai
Se mina senare inlägg, absolut inte.. Men jag vill hellre ha blått. För övrigt onödig kommentar. Rosa är ju tämligen en färg som tes vara mer kvinnlig än manlig.


Jag tycker bara, och jag tror det är det som Rico också menar, att man ska ifrågasätta sina egna fördomar som ser typiskt 'kvinnliga' färger som sämre än 'manliga'. Om man gillar rosa urtavla eller index ska man köra på det! Att tveka för att det är en 'tjejfärg' är det som jag vänder mig mot.
 
Jag skulle gärna en en DJ med rosa tavla, det är ju ascoolt, personligen så tycker jag den där med rosa index inte är någon höjdare, dock inte pga färgen utan att enbart färgade index inte är någon favorit...
 
Topp