Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Säljes Rolex Oyster Precision 6426

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av hugget, 12 maj 2013.

1. hugget
    Trådstartare

hugget Torpare

Rolex Oyster Precision ref. 6426 med serienr. 415xxxx, daterad till 1974.

Boett (34mm) och länk är i fruktansvärt fint skick. Denna har den, vad jag förstått, lite ovanligare blå tavlan med vitguldsindex som gulnat lite av tidens tand. Det är svårt att fånga på bild, men det blå skimret är fantastiskt fint bakom plexit. Som synes på bilden finns lite skav runt Rolex-logon kl. 12, oklart varför men det verkar vara mer regel än undantag på Rolex äldre blå tavlor.

Klockan var precis hos Dr Watch där den fick ny krona och kronhals. Den går bra, men tappar något. I klockan tickar ett manuellt cal. 1215-verk och Oysterlänken är av typ 78350 (557 ändbitar). Mellan bandhornen är det 19mm. Mycket siffror och referensnummer här, som det ska vara!

Jag gillar klockan, men har fått span på annat, därför får den gå. Fantastisk klocka i all sin enkelhet.

Jag och klockan delar tiden mellan Halmstad och Lund och klockan kan visas där, annars är jag öppen för att skicka den inom rikets gränser. REK frakt ingår i priset.

9000 SEK Såld!

Vid intresse - maila mig på erikhagberg[at]icloud[dot]com

2. hugget
    Trådstartare

hugget Torpare

SÅLD! Tack och tack!

3. Totte

Totte Borgare

Från:
    Skåne
    Tack & Tack själv! :)

4. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det är inte varje dag man hittar en fin Rolex på original länk för under 10.000 kr :). Grattis till köpare och även säljare .

Seikoman87 gillar detta.
  5. calzone

calzone Biskop

Nästan omega pris på den :p

6. Charles_

Charles_ Präst

+1! Grattis till Totte :)

Sjöö Sandström Royal Straps