• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Oyster Precision. Vill ha guldvisare...

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag har fått en gammal Rolex av min far och undrar någon vet ifall sekundvisaren är svart i original eller utbytt? På de flesta jag sett är det samma stil på alla visarna. Ser ju lyxigare ut med guld...
bild.JPG
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Den med blå till vänster är sjukt snygg. Lite större också. Min ser liten ut tom på mina frökenhandleder...
 

Sond

Patek
Jag tror inte det blir snyggt med en guldvisare. Är du säker på att den är svart? Här ser du fyra bilder på samma sekundvisare.
IMG_7992.jpg
IMG_7993.jpg
IMG_8131.jpg
IMG_7903.jpg


Och även om den är svart tycker jag det är bättre än guld.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Inte säker men nästan. Ska kolla imorrn när solen gått upp. Tyckte främst den såg "nyare" ut jämfört med de andra och tänkte att nån kanske bytt under åren. Jag tänker inte ge mig på den med hobbyfärg i allfall.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Riktigt fin och ser helt orörd ut. Mikrosprickor i glaset tyder på detta. Skulle tro att sekundvisaren är blånerad och inte svart utan mörkblå. Visaren ser original ut i alla fall. Grattis!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Man får tacka! Ska ta tillbaka den av frugan som snott den och köpt ett brunt ödleband till den.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tack, men släktklenod är att ta i, han impulsköpte den på en resa för 20år sen och den har legat i morsans smyckeskrin sen dess.

Är det någon som kan ge mig en hint om årtal utan att jag behöver öppna?
 
Topp