• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Oysterdate Precision 6694

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hittade denna på Chrono24. Någon som kan se om det är äkta vara? Säljs av en sk "trusted seller".

Namn: Rolex Oysterdate Precision
Ref: 6694
Anno: 1964

JK2ArC5.jpg
 

jabla

Sarlacc
Manuellt uppdrag och skruvad krona dessutom ingen snabbinställning på datumet. Inget jag hade köpt.
Detta är dock inga synpunkter om äktheten.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Framför allt de härliga svinen, men känns även som det finns mer "vanliga" ommålade där än på typ DJs... Saknar dock empiriskt stöd.

Säger inte emot. Börjar bli lite rädd att även många DJs som cirkulerar har mycket bra ommålade tavlor. Speciellt då det är så pass många som efterfrågar ovanliga färger såsom vita mm.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Manuellt uppdrag och skruvad krona dessutom ingen snabbinställning på datumet. Inget jag hade köpt.
Detta är dock inga synpunkter om äktheten.

Manuellt är precis det jag gillar! Denna ska användas som beater nästan varje dag inför mitt nästa köp, så quick-set är inte nödvändigt!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Skruva ut kronan - vrida opp - skruva in igen. FRUKTANSVÄRT jobbigt.
Sen är det dessutom många gamlingar som har riktigt oskön krongänging...

Jobbigt skulle jag inte säga att det är, men det är ju subjektivt. Skruvar upp min Omega från 60-talet varje dag. Jag gillar "ritualen". Vi får helt enkelt se hur det är med gängorna ;)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
att skruvad krona skulle göra det jobbigare att dra upp klockan är ju bara löjligt, tar ju 5 sek att skruva ut den? däremot kan det ju slita på gängorna om klockan används flitigt, men borde inte vara något problem. som sagt, bilderna är dåliga och länken till annonsen som du skickade mig Naeslund, saknar information om serienummer vilket gör det svårt att se om den är kosher eller inte. Det stod heller inget pris? vad har du fått för pris för den? att säljaren är "trusted seller" betyder inte speciellt mkt, googla istället efter referenser och se ifall du kan hitta andra som köpt från säljaren med goda resultat för säkrare bedömning! lycka till Simon!
 
att skruvad krona skulle göra det jobbigare att dra upp klockan är ju bara löjligt, tar ju 5 sek att skruva ut den? däremot kan det ju slita på gängorna om klockan används flitigt, men borde inte vara något problem. som sagt, bilderna är dåliga och länken till annonsen som du skickade mig Naeslund, saknar information om serienummer vilket gör det svårt att se om den är kosher eller inte. Det stod heller inget pris? vad har du fått för pris för den? att säljaren är "trusted seller" betyder inte speciellt mkt, googla istället efter referenser och se ifall du kan hitta andra som köpt från säljaren med goda resultat för säkrare bedömning! lycka till Simon!


Att det faktiskt gör det jobbigare går väl inte argumentera emot? Sen HUR jobbigt man tycker det är, det är ju en annan femma...
Jag tycker det är jobbigt, eller mest ocharmigt. Det förstör liksom den annars smått sexuella ritualen genom att bara kännas dumt och feltänkt.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
att skruvad krona skulle göra det jobbigare att dra upp klockan är ju bara löjligt, tar ju 5 sek att skruva ut den? däremot kan det ju slita på gängorna om klockan används flitigt, men borde inte vara något problem. som sagt, bilderna är dåliga och länken till annonsen som du skickade mig Naeslund, saknar information om serienummer vilket gör det svårt att se om den är kosher eller inte. Det stod heller inget pris? vad har du fått för pris för den? att säljaren är "trusted seller" betyder inte speciellt mkt, googla istället efter referenser och se ifall du kan hitta andra som köpt från säljaren med goda resultat för säkrare bedömning! lycka till Simon!

Jag har lagt undan den så annonsen är borttagen från Chrono24, skickade en gammal länk till dig!

Ca 9tkr beroende på valutan. Tack Fabian!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Att det faktiskt gör det jobbigare går väl inte argumentera emot? Sen HUR jobbigt man tycker det är, det är ju en annan femma...
Jag tycker det är jobbigt, eller mest ocharmigt. Det förstör liksom den annars smått sexuella ritualen genom att bara kännas dumt och feltänkt.

jag tycker ärligt talat inte det är jobbigare. men man får tycka precis som man vill. för mig är det snarare charmigt, jag gillar manuella klockor och jag gillar vattentäta klockor. att kunna ha en klocka som är både och är snarare supersmidigt enligt mig.
 
Topp