• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Oysterdate Precision ref 6694

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Eftersom jag köpt lite annat så har denna blivit lite över.

Den köptes av mig på auktion hos Kaplans 10/1 2015 och den kom inte med mer än klockan.
Dvs inga papper eller boxar eller extra länkbitar. Inte heller någon servicehistorik.
Under den tid jag haft den på armen har den gått bra och jag har nu klockat tidshållningen.
Under 48 timmar har den i olika lägen dragit sig några sekunder efter och liggande med glaset
uppåt, dragit sig några sekunder före. Summa summarum gick den tre sekunder före när den
stannade efter 49,5 timmar. Otroligt för denna gamla klocka. Betyder dessutom att det räcker att man
drar upp den var annan dag.
Urverket är manuellt och datumet saknar snabbomställning, så det gäller att hålla
klockan igång om man inte vill skruva sig fördärvad vid omställning av datum.
Å andra sidan går kronan mycket lätt att vrida runt, till skillnad mot andra klockor jag har.

Urtavlan har en märklig skada i form av en cirkelanvisning vid läget för bakänden på sekundvisaren.
Vill man går det fortfarande att få ny urtavla insatt hos AD för dryga 4k.
Länken är knepig tycker jag som inte är så insatt i Rolex. Jag kan inte se att det går att ta
bort eller lägga till bitar på den. Den är i dag anpassad för 17cm handled och monterad mitt på
fästet i viklåset. Går därför att korta eller förlänga 1 cm.
Länken har dessutom en brottskada som jag fotat speciellt.

Efter att ha fått ett antal erbjudanden om byten så är det bäst att förtydliga att jag helst ser en ren försäljning.

Pris (13.000 kr)(11.500) nytt pris 10.900kr
Enbart f2f-överlämnande inom Mälardalen. I samband med detta ingen returrätt.
Pengaöverförande via swish.

Detta var texten på Kaplans auktion:
ROLEX, Oysterdate Precision, Ref nr. 6694, Serie nr. 3740664, Cal 1225, Boett nr. 6694, herrur, 34,5 mm, stål, manuell, plexiglas, datum, skadad urtavla, Oysterlänk (folded, skadad), viklås, Ref nr. 7835/357, ca 1973
På auktionen låg utropspriset på 12.000 vilket väl får bedömas som deras värdering av klockan.

2015-02-09 411.jpg



2015-02-09 406.jpg


2015-02-09 408.jpg


2015-02-09 409.jpg


2015-02-09 412.jpg


2015-02-09 419.jpg
 
Senast ändrad:
Topp