Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex oysterlänkar.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Christian.W, 9 oktober 2013.

1. Christian.W
    Trådstartare

Christian.W Bonde

Hej alla! Nån som kan reda ut vilka länkar som hör till vad? Jag har en 93150 på min submariner. Nu har jag oxå ett par länkar som är väldigt snarlika men heter 78790 och 78360. Vilka mer finns som set ut på samma sätt? Värde? Tacksam om nån kan reda ut detta. Peace/Chrille

2. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg

Charles_ gillar detta.
  3. Christian.W
    Trådstartare

Christian.W Bonde

Ingen som vet någonting om Rolexlänkarnas ref nummer? Jag är ganska säker på att nån sitter inne med denna info... Och Zed tyvärr kan jag inte se vad du har postat för bilder..

4. Per

Per Björklövens finest

93150 är en vanlig solid dyklänk och 78360 är motsvarande för GMT, Datejust etc. Skillnaden är avsaknaden av dykspänne och att sidorna på länkbitarna är polerade. 78790 är jag osäker på men tror det är en modernare länk liknande 78360 från tex senare 16710's. Kan ev ha dykspänne och solida endlinks. Den som är värd minst av dina tre.

5. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Omen gillar detta.
  6. Christian.W
    Trådstartare

Christian.W Bonde

Tack Jabla, Ska kolla där vad jag kan hitta :)

7. hejo

hejo Borgare

Här är en referens att lägga på minnet:
    http://rolex.watchprosite.com/show-nblog.post/fi-/ti-412876/t-/

/Henrik

8. Christian.W
    Trådstartare

Christian.W Bonde

Tack Per. Det var exakt vad jag ville veta :)

9. Christian.W
    Trådstartare

Christian.W Bonde

Tack hejo det där var ju en bra lista. När jag såg den så kunde jag räkna ut var mina länkar kom ifrån eftersom jag vet vilka klockor jag haft genom åren. Men har ju bytt länk flera gånger när dom blev slitna, på den tiden när man inte behövde betala mer än 2500 för en ny länk...

10. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Jag har 78790 på min Explorer 2 från 2003. Vet att samma sitter på GMT2. Vill du sälja länkbitar är det bara höra av sig=)
    Tror/ gissar på att 78790 ersatte 78360 runt 2003-2004?

11. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    nu tänkte jag fel. Jag tänkte på lughåls. Så glöm det jag skrev=) Det är för tidigt på morgonen

Christian.W gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield