• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex OysterQuartz 17013 - Del 2 - Upprinnelsen - Endast 8000:-, dock behov av kärlek och omvårdnad

Moffan

Rolex
2-Faktor
Så då var vi här igen...... Ett för mig helt dolt fel (jag är väl jävligt slarvig eller behöver starkare glasögon) var att länken på denna var nästan helt genomnött. Med detta i hand så gjordes en sedvanlig och smidig retur på denna klocka omgående. Och den är nu ute till ett MYCKET reducerat pris.

Läs först och främst nedan från förra annonsen nu korrigerade beskrivning.

Urtavla och glas: Urtavlan och glaset (safirlgas), tavlan i mycket bra skick, glaset har tydligen ett nagg dock inget jag lyckats upptäcka, men urmakaren har alltid rätt.
Urverk: Nytt batteri installerat under 2015 av förra ägaren.
Boett och länk: 36mm i diameter men som dom flesta vet så bärs denna modell större pga boettformen.
Boetten och länken är i guld/stål samt med integrerad Rolexlänk på 13 länkbitar (ca 21 cm). Länken har stretch och en av dom två länkarna i guld som går mot stål är på väg att bli helt genomnött. Boetten ser dock bra ut. Självklart finns det bruksspår på klockan men verkligen inget som sticker ut hårt enligt min mening.
Funktion och skick: Klockan fungerar självklart utan anmärkning med sitt nya batteri beträffande tidshållning, gång etc.
Övrigt: Centrum-sekund, luminerade visare och index, chronometer, skruvad krona, quick set för datum. Serienummer daterar denna till 1980.

Så innan bildfiestan börjar så ska jag informera om följande info:
En ny länk till denna kostar 33 000:-
Ett inbyte av länk (14k) till en ny länk (18k) hos Rolex kostar drygt 18 000:- - KF finns från Rob Engström

Vill man dock göra det lite billigare och behålla ALLT original så kan man göra:
En fix av länkens stretch och en borstning av länken + lasersvetsning av länken där den dels är nästan genomnött samt förstärkning av eventuella andra delar kostar nästan exakt 500USD + några hundringar i porto hos den geniale Michael Young i Hong Kong, detta har jag fått ett preliminärt KF på. Vill man veta mer om Michael Young kan man se lite här: https://klocksnack.se/threads/erfarenheter-av-rolex-band-restaurering-michael-young.19419/

I övrigt så:

Tyckte Rob Engström gott att jag kunde serva klockan för 5300:- - KF finns från Rob Engström

Jag kan känna att gemene man kanske känner att det här känns förbannat hassligt. Men Ni är ju Klocksnackare det här blir en picknick!

Pris:
8k - Du kan säkert lattja en smula med detta om du har fantastiskt bra argument.
Returpolicy: Inom 24h oavsett skäl, riktiga klocksnackare får inte kalla fötter när objektet är korrekt och ärligt beskrivet.
Att föredra: Att affären görs upp hos Rob då klockan i skrivande stund ligger kvar där. Men visst kan det skickas REK också.
Byten: Om någon har en SBDC001 i hysteriskt bra skick att byta in så sänker jag priset med 3000:-, i övrigt någon söt liten gulddressare på 33mm i 4-5K klassen kan vara intressant.
Referenser: https://klocksnack.se/threads/moffan.38464/
Varför säljer du klockan? För att jag bara inte orkar hålla på med detta, 2 barn, jobbig fru, jobbigt jobb och toppat med halvtidsstudier till terapeut av alla jävla yrken. Någon pigg person bör ge detta ur den kärlek det behöver.

Så till bilderna, den sista beskriver genomnötningen.

WP_20160225_12_24_49_Pro.jpg


WP_20160511_07_58_32_Pro.jpg


WP_20160806_09_18_07_Pro.jpg


WP_20160806_09_18_49_Pro.jpg


WP_20160806_09_19_09_Pro.jpg


V__CCDF.jpg


Tack KS för annonsplats!!
Och tack till Er som orkat läsa denna annons till sitt slut.
 

Bilagor

  • V__92C7.jpg
    V__92C7.jpg
    81 KB · Visningar: 110
Topp