• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Oysterquartz 17014 med cert & box, nytt pris

Samps

Cartier
Hej,

Efter en kortare nostalgitripp med detta ur tänkte jag gå vidare och prova något nytt.

Klockan är från 1980 uttagen 1988 enligt certifikatet. Certifikatet är handskrivet och det finns en tråd om det här på forumet.
https://klocksnack.se/threads/en-fråga-om-cert-och-serienr-på-min-oysterquartz.25498/
Boxen är en sliten Datejust box, osäker om den kom med klockan ursprungligen.

Klockan är polerad på Nymans 2014 och är i riktigt fint skick. Ett par mindre märken finns men inget som jag tycker stör när den sitter på armen.
Vid genomgången byttes även batteri, visare och bandstift, kvitto finns. Den håller tiden fantastiskt bra, +- 0,3s/dag. 12 länkbitar, passar upp till ca 19-19,5 cm handled.

FullSizeRender 9.jpg

FullSizeRender 13.jpg

FullSizeRender 11.jpg

FullSizeRender 8.jpg

IMG_0656.JPG

IMG_0657.JPG

IMG_0658.JPG

IMG_0659.JPG

IMG_0663.JPG

FullSizeRender 7.jpg

image.jpeg


Pris: 29 000, 27 500 kr+ ev värdefrakt. Klockan finns i Västerås för F2F. Många referenser finns.
Retur: Inom 24h om klockan ej är som beskriven i text och bilder.
Byten: Omega Constellation, Omega Seamaster, Cartier, Rolex etc. Är öppen för förslag men inga dunderklumpar till ur :)

Tack för titten och tack KS för annonsplats!
 
Senast ändrad:
Topp