• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex oysterquartz day date diamondbezel

K-S

Rolex
2-Faktor



Ja har ramlat över klockan ovan på en auktion, nu till frågan vad är värdet? Hur mycket påverkar brilleringen på bezeln?


Tacksam för svar... är tyvärr för min student ekonomi köpsugen som ett as!


KS ja ni får byta förkortning på ert forum nu spence och denke...
 

Ricrob

Patek
Tja K-S! Rimligt värde får ngn som vet bättre uttala sig om, men jag vill bara flika in att "quartz-DD" är riktigt ball, speciellt i guld! Synd på stenarna bara, som får den att gå lite över gränsen åt det vulgära hållet.. Lycka till och keep us posted!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Håller med ovanstående talare; DD quartz är ball, men diamantbezeln blir lite väl mycket! Indexet funkar.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag säger KÖR! Den där gränsen de andra snackar om skjuter du ändå framför dig i takt med att du vänjer dig. För några år sedan tyckte jag att en Rootbeer var "över gränsen". Helt plötsligt tyckte jag att de var helt OK, men en DD i gulguld var definitivt "över gränsen". Sedan något år är de hur grymma som helst och jag skulle definitivt köpa en om jag hade råd.

Som sagt: Kör!

JoberMan
 
JoberMan skrev:
Jag säger KÖR! Den där gränsen de andra snackar om skjuter du ändå framför dig i takt med att du vänjer dig. För några år sedan tyckte jag att en Rootbeer var "över gränsen". Helt plötsligt tyckte jag att de var helt OK, men en DD i gulguld var definitivt "över gränsen". Sedan något år är de hur grymma som helst och jag skulle definitivt köpa en om jag hade råd.

Som sagt: Kör!

JoberMan

Så vi kommer alla sluta med en Rolex leopard Dayona på armen :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kör! Blev plötsligt sugen på en med trätavla själv... Är brillisarna original är de ett stort plus, annars går det väl någolunda jämt ut. Lösa blingringar kostar rätt mycket på ebay, så borde inte vara något problem att flippa vidare och köpa en oblingad.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Stort tack för inputen boys! Är också lite rädd för blinget och att utrop är på 60 tusen! Även om modellen är förhållandevis ovanlig känns kanske priset i överkant men å andra sidan gör den mig vansinnigt köpsugen titta på tavlan som aurum påtalade! Den är vulgo/sexig!

/K-S
 

paradis

Audemars
Hej,har själv en DD President 18038,blev erbjuden en diamant bezel för 10.000. Den bezel,kom från USA,ock det var OK att vi skulle gå ock titta så att stenarna var äkta.Jag köpte inte.Det finns också bezel som ROLEX säljer.Frågade Bergströms i Malmö priset???? 80.000 kostade deras bezel........!!!!!! Mvh Paradis
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
K-S skrev:



Ja har ramlat över klockan ovan på en auktion, nu till frågan vad är värdet? Hur mycket påverkar brilleringen på bezeln?


Tacksam för svar... är tyvärr för min student ekonomi köpsugen som ett as!


KS ja ni får byta förkortning på ert forum nu spence och denke...

Hur gick det? Klippte du den? :cool:

Gällande namnbyte, vad tror du är enklast, att vi byter namn på forumet eller byter ditt nick...? :lol: :lol: :lol:
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Fan då skulle jag klippt till på den kanske då om en rolex diamant bezel ligger på 80 kakor, blev tyvärr ingen affär eftersom jag tänkte att de lagt på för mycket just pga diamant bezeln i jämnförelse med dem utan på marknaden....







Tjaaa Denke jag var ju först med nicket ;)


KS.
 
Topp