Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex oysterquartz day date diamondbezel

Diskussion i 'Diskussion' startad av K-S, 18 oktober 2012.

1. K-S
    Trådstartare

K-S Biskop

Ja har ramlat över klockan ovan på en auktion, nu till frågan vad är värdet? Hur mycket påverkar brilleringen på bezeln?

Tacksam för svar... är tyvärr för min student ekonomi köpsugen som ett as!

KS ja ni får byta förkortning på ert forum nu spence och denke...

2. Ricrob

Ricrob Friherre

Tja K-S! Rimligt värde får ngn som vet bättre uttala sig om, men jag vill bara flika in att "quartz-DD" är riktigt ball, speciellt i guld! Synd på stenarna bara, som får den att gå lite över gränsen åt det vulgära hållet.. Lycka till och keep us posted!

3. DD OQ i helguld utan diamater är grym, med diamaterna inte grym...

4. ZQT

ZQT The Banker

Håller med ovanstående talare; DD quartz är ball, men diamantbezeln blir lite väl mycket! Indexet funkar.

5. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Jag säger KÖR! Den där gränsen de andra snackar om skjuter du ändå framför dig i takt med att du vänjer dig. För några år sedan tyckte jag att en Rootbeer var "över gränsen". Helt plötsligt tyckte jag att de var helt OK, men en DD i gulguld var definitivt "över gränsen". Sedan något år är de hur grymma som helst och jag skulle definitivt köpa en om jag hade råd.

Som sagt: Kör!

JoberMan

6. Så vi kommer alla sluta med en Rolex leopard Dayona på armen :)

7. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Dayona?

Är det någon ny modell?

8. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Kör! Blev plötsligt sugen på en med trätavla själv... Är brillisarna original är de ett stort plus, annars går det väl någolunda jämt ut. Lösa blingringar kostar rätt mycket på ebay, så borde inte vara något problem att flippa vidare och köpa en oblingad.

9. K-S
    Trådstartare

K-S Biskop

Stort tack för inputen boys! Är också lite rädd för blinget och att utrop är på 60 tusen! Även om modellen är förhållandevis ovanlig känns kanske priset i överkant men å andra sidan gör den mig vansinnigt köpsugen titta på tavlan som aurum påtalade! Den är vulgo/sexig!

/K-S

10. Gör inget förhastat nu kom igåg GMT'n :)

11. K-S
    Trådstartare

K-S Biskop

Hehe ska försöka masterkiller!

12. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

kommer du imorgon K-S?

13. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Hej,har själv en DD President 18038,blev erbjuden en diamant bezel för 10.000. Den bezel,kom från USA,ock det var OK att vi skulle gå ock titta så att stenarna var äkta.Jag köpte inte.Det finns också bezel som ROLEX säljer.Frågade Bergströms i Malmö priset???? 80.000 kostade deras bezel........!!!!!! Mvh Paradis

14. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Hur gick det? Klippte du den? :cool:

Gällande namnbyte, vad tror du är enklast, att vi byter namn på forumet eller byter ditt nick...? :lol: :lol: :lol:

15. K-S
    Trådstartare

K-S Biskop

Fan då skulle jag klippt till på den kanske då om en rolex diamant bezel ligger på 80 kakor, blev tyvärr ingen affär eftersom jag tänkte att de lagt på för mycket just pga diamant bezeln i jämnförelse med dem utan på marknaden....

Tjaaa Denke jag var ju först med nicket ;)

KS.

Mårtenssons ur Brookfield