• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Oysterquartz - funky & classy!

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Blir sjukt sugen på en OQ när jag ser bilder som denna
tumblr_me7g4vA7us1r16659o1_500.jpg
 

Charles_

Rolex
Älskar boettform och länk men jag blir lite avskräckt så fort jag hör den... Ett väldigt högljutt tickande!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Thej look väry najs on pictjörs, tyvärr aldrig klämt på någon. Är det 15300 som har samma härliga boett men ett mekaniskt inre?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Thej look väry najs on pictjörs, tyvärr aldrig klämt på någon. Är det 15300 som har samma härliga boett men ett mekaniskt inre?
1530/1630 heter de, stämmer bra

Var inne på Rob idag, och Daniel (?) som jobbade där sportade en OQ. De känns rejäla och coola :cool:
 

morrism

Audemars
Finns en two-tone som ligger och möglar på kaplans för runt 10, ett tavelbyte hos rob och lite puts, så har du en fin för 15.
 

POO

Panerai
Finns en two-tone som ligger och möglar på kaplans för runt 10, ett tavelbyte hos rob och lite puts, så har du en fin för 15.

OQ är riktigt tuff.

Kikade på den på Kaplans och den är ju bokstavligt talat möglig. Och ett icke-original lås hade den med.
Hur är service på en sådan? Vill minnas att det inte bara är ett "vanligt" quartzverk utan lite kugghjul och grejer.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
OQ 17013
Förhoppningsvis kan denna bild från ikväll inspirera dig till ett köp, en fantastiskt klocka helt enkelt. Och tickandet hör till :)

tw7h3Sz.jpg
 
S

Sulan

Guest
Priset på en oq?


Sorry såg priset nu!!!

Fan en sån skall jag ha!!!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Beror som alltid på skicket. Har sett dem gå från strax över 10k till nånstans över 180k. Men då snackar vi solida guld ur när det är i den översta prisklassen. Jag betalade strax över 20k för min då det begav sig.

Finns inget jag inte gillar med denna klocka :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kollat lite på Chrono24, finns en del bitar för mellan 15-25k som ser intressant ut
 
Topp