• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Penisförlängare?

Donkii

Boushh
2-Faktor
Gled iväg med en polare i EM för att kika på nån klocka åt honom, vet att han sneglat på Oris men han visste inte att det fanns en AD för dessa här i Östersund så jag tog med honom dit så han kunde få känna och klämma. Väl där, så har de nån LE för 30k och några Sub Second Diver och resten ser ut att vara hämtat från nångång i mitten på 2000-talet.. Lite lagom besviken kan man säga då de har ca 10st klockor hemma..

Han provar några klockor och fattar tycke för en klocka varpå säljaren säger, just den där kan jag ge ett riktigt bra pris på, så jag frågar vad den kostar och han pekar på lappen, 10,900kr.. Varpå jag konstaterar att det är ju ordinarie pris, vad är det priset du kan sälja den för då? Han kollar på mig, frågar om det är jag som ska köpa klockan varpå jag svarar nej, det är ju min kompis.. Han svarar lite otrevligt "Precis, varför pratar jag med dig då, låt han och jag sköta det här.."

Det fortsätter med att polaren frågar vad det är för urverk osv samt frågar hur länge den går om han lägger ifrån sig den.. Säljaren svarar att det är svårt att säga, men det kan variera mellan 24h, 32h, och kanske ända upp till "nån dag". Börjar känna att detta känns jävligt oseriöst.. Polaren frågar därefter om WR och om det är något man behöver vara orolig för.. Säljaren konstaterar att då klockan är såpass tjock så klarar den säkert 200m och den har ju något så speciellt som gängad krona vilket många inte har idag.. Det går vidare med att tjockleken på klockan tyder på att det sitter ett riktigt ordentligt automatverk så han frågar helt sonika vad tjockleken på klockan är, ja säger säljaren, jag skulle tippa på 25mm ..

Nu pallar jag inte längre utan säger att klockan har 500m WR och en tjocklek på 15mm och att tjockleken på boetten inte skvallrar om hur robust verket är..

Då säger han, kommer från killen med penisförlängaren på armen. Sådär små klockor gillar jag inte, vi riktiga killar bär större klockor än sådär och så klappar han polaren på axeln... Rolex har ju bara små och trista klockor och vi i klocksvängen kallar dessa för penisförlängare, man vill ju ha stora och robusta klockor och avslutar med ett hånleende..

Nu kan man tro att detta är en liten pojkspoling som säger såhär men det är en man i 38-42års åldern..

Jag har nog aldrig varit med om ett bemötande likt detta så jag blev minst sagt chockad.. Hade det inte varit för att det var mer folk där inne så hade jag nog sagt några mindre väl valda ord.. När vi väl var på väg ut genom dörren så säger han att han tyckte tavlan på mitt damur i alla fall var snygg..

Då stirrade jag han i ögonen och sa på ett ärligt och lagom trevligt sätt, du kan dra åt helvete och lämnade butiken.

Varför jobbar man i butik när man varken har koll eller kan hantera kunder? Och framförallt, är Rolex penisförlängare?

Edit: Larssons Guld, Svensk mästare i kundbemötande.

Min penisförlängare vid besöket.
iml8Dh3.jpg


Och säljarens manliga ur:
13731_582_7689_40_51_ls.png
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Vilken grej, oerhört roligt - se det såhär du fick en riktigt skön story av den där tomten i alla fall!

Han har varit en jävla mupp tidigare.
Jag har frågat honom om de kan plocka hem nån Rolex åt mig då det är lite drygt att åka till typ Sthlm.. Han svarar att de kan fixa alla märken men att de förmodligen måste köpa från utlandet då det inte blir nån marginal om de ska köpa från nån som säljer Rolex här i Sverige..

Och idag när vi står där så säger han till min polare att tro inte att du kan gå hem och köpa en Rolex, Oris eller nått liknande på nätet från typ Uret.nu.com.se.nånting för sånt där har de sten koll på nu, de köper ju från italien och från vette fan alla ställen, det räknas som andrahands begagnat försäljning så garanti gäller inte och Rolex och Oris vägrar röra dessa klockor..

Ja ni märker kanske vad detta är för skön jävel
 

oscarabc

Omega
Haha men va! Kul historia men tråkigt för din polare som faktiskt var på jakt efter något nytt! Hoppas han hittar något att trösta sig med :)
 

H-O-A

Breitling
Allt som är över Volvo v70, Casio klockor, jingel tangel från glitter är penisförlängare alternativt kriminellt....o_O
Att ett butiks biträde utrycker sig på ett sådant sätt, känns väl ungefär som jag stavar dvs skitdåligt
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Allt som är över Volvo v70, Casio klockor, jingel tangel från glitter är penisförlängare alternativt kriminellt....o_O
Att ett butiks biträde utrycker sig på ett sådant sätt, känns väl ungefär som jag stavar dvs skitdåligt

Man kan inte vara king på allt, du tycks i alla fall ha mer jävlar anamma än mig när det kommer till träning ;)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Han måste vara stockholmare? ;)

Haha, vet inte vad man kan tro att han kommer ifrån.. tog mig 2-3min innan jag fattade vad han pratade om när han höll på o snacka om att han sålt en hel del exklusiva winers.. Tänkte vad fan det var, tillslut förstod jag att det var WINDERS han pratade om.. "De snurrar lite hit, lite dit, och impulserar klockan..." WHAAAT?

Han hade en söt scarf i alla fall
 
Topp