• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex pinsamm tabbe

_jonte

Patek
Kan ju ha varit ett kvalitetsproblem med sneda rehauts som gjort att Rolex renderat dessa bilder med kronan snett. Bara för dem att hänvisa till hemsidan och säga den inte nödvändigtvis ska sitta perfekt rakt, och därmed undvika många garantiåtgärder.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Kan ju ha varit ett kvalitetsproblem med sneda rehauts som gjort att Rolex renderat dessa bilder med kronan snett. Bara för dem att hänvisa till hemsidan och säga den inte nödvändigtvis ska sitta perfekt rakt, och därmed undvika många garantiåtgärder.
Detta är min gissning.

Dock kan jag hålla med om att köper du en DD i platinum borde man ändå kunna förvänta sig perfektion.

Vissa tycker ju 20k+ är vansinne för en klocka liksom.
 
Senast ändrad:

Porsan

Efraim
2-Faktor
Alla Rolex jag ägt eller äger har samtliga haft rehauptkronan helt centrerad, så ett så stort problem kan det inte vara.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ingen annan som noterat att bubblan inte är rakt centrerad över datumet, trots att bilden är "tagen" rakt framifrån? :arghh::arghh::arghh:
 

Knekten

Omega
2-Faktor
Kan ju ha varit ett kvalitetsproblem med sneda rehauts som gjort att Rolex renderat dessa bilder med kronan snett. Bara för dem att hänvisa till hemsidan och säga den inte nödvändigtvis ska sitta perfekt rakt, och därmed undvika många garantiåtgärder.
Låter logiskt. Undra hur många det egentligen gäller.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Rolex är ett märke jag dissat och nu kommer detta också , suck :)
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Håller med, men det finns ju vissa som klippet ur bilder ur katalogen och provar på handleden...
@Af Sjodahl


Haha...precis, precis, fast på den tiden så fanns inte den graverade skiten inne i klockorna!

Beträffande TS påstående så tror jag att Rolex är fullt medvetna om detta, så det är definitivt ingen tabbe från deras sida! Däremot är det väl lustigt att det skiljer sig på olika modeller, det enda logiska där jag kan tänka mig är att inre glaseringen skiljer sig åt i storlek!

Dock så ser det ut dom att min Milgauss har centrerad Rolex krona som påtalas i tråden.

image.jpeg
 

Finne

Omega
Kan det inte vara så att det är serienr som skall vara centrerat och därför hamnar kronan lite snett...? Bara en tanke, men som nån sa tidigare så är nog detta inte tabbe, Rolex vet vad dem gör, finns säkert en bra förklaring...
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Haha...precis, precis, fast på den tiden så fanns inte den graverade skiten inne i klockorna!

Beträffande TS påstående så tror jag att Rolex är fullt medvetna om detta, så det är definitivt ingen tabbe från deras sida! Däremot är det väl lustigt att det skiljer sig på olika modeller, det enda logiska där jag kan tänka mig är att inre glaseringen skiljer sig åt i storlek!

Dock så ser det ut dom att min Milgauss har centrerad Rolex krona som påtalas i tråden.

image.jpeg

Självklart är Rolex medvetna om detta, dom är även medvetna om ett annat QC problem som dom sopat under matten som man kan läsa om här: http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=404521 dom utgår ju från att majoriteten av dom som köper inte bryr sig som sådant utan endast märket. :( Mycket pinsamt...
 

tissoter

Audemars
Varför skulle Rolex "medvetet" göra skönhetsmissar på vissa av sina klockor? Och dessutom bara på några av dem... Idiotiskt påstående, Rolex har helt enkelt slarvat. Rolex är inte Gud.
Det kan dock inte vara så att de inte är medvetna om detta. Om de hade velat fixa det och ansett det som nödvändigt hade de ju löst det.

Som med kronan, den sitter sällan helt rakt när man skruvat in den men på Skydwellern är den alltid rak. Slutsatsen är alltså att det går att fixa om man vill och det känns viktigt :)
 
Topp