• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex precision 6694 ref.

K-S

Rolex
2-Faktor
Åsikter och tankar kring den här?

KS.
 

Bilagor

  • auktionsvara_325199_stort.jpg
    auktionsvara_325199_stort.jpg
    29.9 KB · Visningar: 439

JoberMan

Politruk
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
Hurdå stämmer? Den har knappast lämnat fabriken (...om du inte menar den i Mumbay...) med den tavlan... :)
Nja, 100 på det ska du kanske ändå inte vara. Har läst nägonstans att 6694 California Dial existerar, även om de flesta som dyker upp är redials.


Här är för övrigt en annan ref med California Dial i Krsahsru Imai's referensverk Rolex 3621 Wristwatches
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21360440621.996182.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21360440621.996182.jpg
    57.2 KB · Visningar: 309
JoberMan skrev:
NiklasArvid skrev:
Hurdå stämmer? Den har knappast lämnat fabriken (...om du inte menar den i Mumbay...) med den tavlan... :)
Nja, 100 på det ska du kanske ändå inte vara. Har läst nägonstans att 6694 California Dial existerar, även om de flesta som dyker upp är redials.


Här är för övrigt en annan ref med California Dial i Krsahsru Imai's referensverk Rolex 3621 Wristwatches

Jo, det verkar vara mycket snack om dom finns eller inte, men hursomhelst är den helvita tavlan och gula datumhjulet jävligt suspekt....

Hittade en tråd på TRF....
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=250594
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
det beror på vad du menar med fullständigt omöjligt?

om det betyder - det är fullständigt omöjligt att det nånsin funnits en 6694 med cali dial. så vet jag inte tillräckligt om det....

om det betyder - det är fullständigt omöjligt att OP klockans blanka fina tavla med vitt o fint tryck, skevt som f-n, inga ålderstecken o typsnitt som är all over the map är original, så skulle jag nog säga ...yep! :D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
det beror på vad du menar med fullständigt omöjligt?

om det betyder - det är fullständigt omöjligt att det nånsin funnits en 6694 med cali dial. så vet jag inte tillräckligt om det....

om det betyder - det är fullständigt omöjligt att OP klockans blanka fina tavla med vitt o fint tryck, skevt som f-n, inga ålderstecken o typsnitt som är all over the map är original, så skulle jag nog säga ...yep! :D

Jag brukar alltid säga att det finns en möjlighet, dock inte i detta fall..
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
JoberMan skrev:
NiklasArvid skrev:
Hurdå stämmer? Den har knappast lämnat fabriken (...om du inte menar den i Mumbay...) med den tavlan... :)
Nja, 100 på det ska du kanske ändå inte vara. Har läst nägonstans att 6694 California Dial existerar, även om de flesta som dyker upp är redials.


Här är för övrigt en annan ref med California Dial i Krsahsru Imai's referensverk Rolex 3621 Wristwatches
Freshened-up dial är nog en omskrivning på ommålad skall du se. Så ja, den KS visar är tokfel.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
det beror på vad du menar med fullständigt omöjligt?

om det betyder - det är fullständigt omöjligt att det nånsin funnits en 6694 med cali dial. så vet jag inte tillräckligt om det....
Det var så jag tolkade dig.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
JoberMan skrev:
NiklasArvid skrev:
det beror på vad du menar med fullständigt omöjligt?

om det betyder - det är fullständigt omöjligt att det nånsin funnits en 6694 med cali dial. så vet jag inte tillräckligt om det....
Det var så jag tolkade dig.


Ok, jag får bli tydligare... ...visst var jag kategorisk, men bara avseende detta exet...

NiklasArvid skrev:
Hurdå stämmer? Den har knappast lämnat fabriken (...om du inte menar den i Mumbay...) med den tavlan... :)
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Då verkar inte pantauktions killarna ha järnkoll men det är väl standard,,, priserna sitter alltid för högt på de flesta auktioner nuförtiden också!

K-S
 
Topp