• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Precision ref. 6694 från 1958-59

virrooo

Audemars
2-Faktor
Nu säljer jag min Rolex Precision ref 6694 till förmån för annat! Serienummret är 1.09X.XXX vilket enligt (http://www.bobswatches.com/rolex-serial-numbers) talar för 1958-59. Här får ni gärna rätta mig om ni tycker att jag har fel!

Klockan är i bra bruksskick med enligt mig fin boett trots lite repor som en klocka av den här åldern dragit på sig genom åren. En vacker svart tavla som i solljus blir midnattsblå och index/tryck i guld som spelar kanonsnyggt med varandra. Klockan kommer på en vikt oysterlänk ref 7835/357 där en av länkarna fått sig en spricka, jag har burit klockan på länk trots sprickan men kan vid köp ta bort den spruckna länken utan extra kostnad. Jag har länken på näst innersta hålet och mina handleder mäter ca 17.5 cm så att ta bort en länk är inga som helst problem!Visarna har tappat all lysmassa, någonting som inte har stört mig utan snarare ger den ett renare uttryck.

Klockan är mjuk i uppdraget och drar ungefär +6 sek/dygn, den har en gångreserv på ca 50h. Datum skiftar utan några problem. Glaset är helt och har skarpa kanter.

En mycket mångsidig klocka som kan lira både som kostymare, och bruksklocka (tänk explorer).

Pris: 10.000kr skickat som rek, retur efter överenskommelse. Referenser finns i GG/BG-tråden!
Klockan finns i Norrköping/Linköping.

Fler bilder går att ordna. Frågor, lyckönskningar samt klagomål tas emot med öppna armar!
Mvh
Victor
liggande.jpg
liggande2.jpg
wristshot.jpg
uppifrån.jpg
snettuppifrån.jpg
uppifrån2.jpg
stretch2.jpg
stretch.jpg
 
Topp